מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:216

216 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של האנוש וקהילתו ולהבנת אופן פעולת הרגשות שה"אהבה", כאחד מהרגשות, היא יסודית לחיי האנוש . המשנה הסדורה בוחרת במכוון להכניס את רִגשת "האהבה" כיסוד אינטגרלי במפתח המשנה כדי להרחיב את גבולות ואופקי ההכרה האנושיים . כאמור, המשנה הסדורה יוצקת ומעלה את רִגשת "האהבה" להיותה נמצאת כאמת מוחלטת, כאידאה ממשית משתנה ואמיתית, כחלק פועל בחיות האנוש במשך חייו, להגשים ולקיים בו את שמחת האהבה כאחת מתכליות מכוננות של חייו ובכך להעלותה לאיכות טובה יותר הפועלת רגשית . "טעמה" של אהבת אמת נובע ממהות האנוש, מנשמתו הפועלת, ומהווה יסוד בשאיפה ושקיקה לחיים . המשנה רואה ומכירה שטבע האנוש היחיד וקהילתו נמצאים כיום במגננה-מתקפה תזזיתית מוגזמת ואובססיבית של חיותו, וכל כולו מוקדש ליצירת "הגנות-בטוחות" הנובעות מדימויי חרדה ופחד שונים ומדימויי אהבה חיצוניים לו . לכן האהבה הממשית והאמיתית הוטמעה כיסוד אינהרנטי לטבע האנוש וכחלק בלתי נפרד ממנו . המשנה הסדורה כולה כתובה בלשון חיובית, ומכוונת במתודה הפרוסה לאורכה, לאפשר לכל יחיד וקהילתו, דרך פועלת לצמצום החרדה והפחד בראייה והכרה של המציאות הממשית ואמיתית של התופעות, של עצמו וסביבתו . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , מעלה את אידיאת האהבה המשתנה, מרִגְשָׁה לכאורה פסיבית אקראית למשהו או למישהו, לאהבה אקטיבית אמיתית הנובעת מראייה-הכרה וקבלה יזומה של יופייה האין-סופי של הבריאה . h . המשנה רואה ומכירה בארוס המיני האנושי, באותה תשוקה גופנית המכונה בפי כל "אהבה", אשר האידאה המשתנה האמיתית שלה טבועה בגנום האנושי, ולוּרק בשביל רבייה . יצר המין הינו גורם דומיננטי המכיל את הנדרש מצד הטבע להניב דורות המשך, גם כאשר האנוש חי את חייו בדרגת הכרה ראשונה של סברה, דמיון או ניסיון סלקטיבי, לתפיסתו של שפינוזה . הרבה נכתב על הקשר הקיים בין תפיסת המיניות של האנוש לאיכות חייו . המשנה הסדורה רואה בחיוב קיום יחסי מין בין אוהבים אהבה ממשית ואמיתית . ברוב מיני וסוגי האהבה, קיים צורך גם בצד נוסף, שני, החיצוני ליחיד כדי לפרוח ולאהוב . פעילות זאת משביחה את הרגעים של מנעדי איכויות אושרו, ואיכותה אינה קשורה למשך ההתמד של אותה אהבה, אלא לאיכותה, ייזומה וממשותה בפועל .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר