מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:211

211 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם במשך הזמן שלה . המשנה הסדורה רואה ומקבלת את המציאות הממשית כהתרחשות אחת ( לא דואלית ) , פרמננטיות של בריאה, יצירה ועשייה, הוויה פעילה, ללא התחלה או סוף . מרחב מידע המלא באפשרויות פעולה-תנועה פוטנציאליות ובאין-סוף תופעות סופיות . הכרה זו, כמו קבלת הראייה-הכרה של יסודות ח' ו-ט' במפתח המשנה, מאפשרת ליחיד והקהילה, מחד גיסא, לקבל את אפסותו של היחיד מתוך ראיית מוגבלות טבעו, מוגבל בהתייחסות אל תופעות הטבע הטובע כולן, ומאידך גיסא — לקבל את יופי ייחודו, עצמו, " אנכי " שהינו, נצחיותו, מהותו ודרכו "האחת ויחידה", כחלק אימננטי בהתרחשות החיים . מתודת המשנה הסדורה מאפשרת ליחיד והקהילה לשפר ולהשביח את איכות "רוח חיים" הקונקרטית ואיתה את הקהילה בכללותה, תוך כדי חיי היום-יום . המציאות הממשית היא אפשרית, וקיימות אפשרויות רבות במציאות הממשית, המאפשרות שינוי לטובה באיכויות תנועות החיים, גילוי שיש גם איסוף של רגעי איכויות אושר לאורך דרך חיים, המסע האחד, יחיד, בזמן ; הגילוי ליחיד האדם ולקהילתו, שיש דרך אחרת וחדשה לתפוס את אופן התרחשות התופעות, תפיסת מציאות שתצמצם את החרדות והפחד ותאפשר "רוח חיים" כללית ואישית שלווים יותר . a . אהבה — שירי אהבה — מתוך משליחצרהנזירעםכיפהזהובה , שיר כג : 11 לָךְ זֶה קוֹרֶה לָךְ זֶה מוֹפִיעַ / סוֹד לֵדָה הַפְתָּעָה / אַהֲבָה אֱלֵי חֶבְיוֹן / מְחוֹלֶלֶת בָּךְ כָּל מֶשֶׁךְ / יִחוּד וְאִחוּד בְּרִבּוּי מתוך אוחזתבבשרהבשורה , שיר ח : אהובה — לִפְנוֹת עֶרֶב הוּא הִגִּיעַ . לְלֹא הֲכָנָה, בַּאֲפֵלַת הַמֶּרְחָב, בִּזְחִילָה שְׁקֵטָה לוֹחֶשֶׁת חוֹדֶרֶת לְחַלְלֵי הַלֵּב הַפּוֹעֵם וְהֵחֵלָּה הִדַּרְדְּרוּת נִמְשֶׁכֶת שֶׁל תָּאֵי חַיֵּי אַהֲבָה אֶל תּוֹךְ הַבּוֹר הַשָּׁחֹר שֶׁנִּפְעַר וְנִפְעַר בִּי שׁוֹאֵב וּבוֹלֵעַ בֶּכִי בּוֹלֵעַ אֶת הָאוֹר שֶׁלָּנוּ בִּי פְּנִימָה אֶל הָאַיִן הַמּוֹעֵךְ הַמַּכְאִיב אָנוֹכִי עַד עַכְשָׁו 113 112 חיי אנוש 111 טעם 11 היאי . אהבה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר