מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:210

210 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . מסע גילוי — אין ביכולת המשנה הסדורה אלא לתפוס את המציאות, 9 1 מורכבת ומתוחכמת ככל שתהיה, ולהסבירה בלשון בני-אדם . היות שהאנושות, כחיה חדשה, מתהווה ומשתנה בהווה הנמשך, עדיין איכות הראייה-הכרה תופסת את המציאות כנעה על ציר זמן ליניארי, והתופעות מוסברות על ידי שני עקרונות, עֶקרון הסיבתיות ועֶקרון הדואליות בין רוח וגוף ובין אדם ואלוהיו, כך התפתחה ההכרה עד הלום . כאמור ביסוד ה', גם האנושות כמין מן החי היא חיים מסע אחד, יחיד, בזמן . מסע של דרך אפשרית, שבדרכה מתפתחת ראייתו והכרתו של היחיד ואיתה האנושות כולה . הגילוי במסע, הוא לא אחד ונקודתי אשר על האנושות לשאוף אליו . לא מדובר באחרית ימים, קץ ההיסטוריה . לא מדובר במהפך תאולוגי כלשהו . הגילוי הוא גילוי נמשך לאורך המסע, מגילוי אתיקה משותפת לכלל בני-האדם לגילויים רבים ברפואה או באיכות הזקנה . האנושות עצמה היא סוג של "מסע גילוי" של תפיסת המציאות הממשית בזמן הווֶה נמשך ומשתנֶה . המשנה הסדורה מקווה שכתיבתה תשמש את מסע האנושות בגילוי תפיסת מציאות חדשה הגלומה בה . תפיסה הכרתית איכותית הרואה את התחוללות התופעות הממשיות בהווה הנמשך ומשתנה . להרחבה ראו הגיונות אמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . הינה, אנו רואים ממעמקי הזיכרון עד כמה מהר מתפרסת האנושות על פני הארץ ומשפיעה בתפיסתה בפועל על עצמה ועל הטבע בכלל . אחד הגילויים האפשריים במאה ה- 21 וה- 22 , יחד עם מהפכת המידע האדירה, יצעידו את האנושות במשך הזמן המשתנֶה, לבהירות וחדות של ראייה-הכרה של תפיסת המציאות הממשית, התרחשות התופעות, אשר ינביטו ויחוללו מבנים אנושיים אחרים אפשריים על פני הארץ . ה משנה סדורה : עולםחייקהילות , נגזרת א', מהווה מתודה פועלת לאנושות, ליחידיה בקהילותיהם, המתפקדת בפריסה של קהילות על פני הארץ, ארץ תקווה . b . "גילוי", מלשון "מתגלה", "התגלה" . היה קיים אך לא נראה או הוכר . היה מכוסה ונסתר ונתגלה . על האנושות לגלות ולהכיר מהותה בזמן הנמשך ומשתנה . 9 1 בזמןט . האנושות היא מסע גילוי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר