מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:201

201 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם אל היחיד היא במסגרת ה משנהסדורהכללית ( אישית ) , והפנייה אל הקהילה בנגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות . לאמונה — אומר קרישנה ל ארג'ונה ב הבהגוודגיטא ( תרגום : א' תאודור, כרמל, 4 1 2002 , פרק 17 , פסוק 3 , עמ' 163 ) : "האדם, אמונתו לפי מהותו, הו ארג'ונה, האדם נעשה מאמונה, אכן, אמונתו היא מהותו" . כדברי קרישנה, המשנה הסדורה, כאמור, רואה עד גבול אופק ראייתה ונשארת במרחב האונטולוגי במציאות ממשית ואמיתית כאשר האלוהי הוא רק אפשרי ולא יותר . האמונה ש קרישנה מדבר עליה, היא אותה האחת המכירה את עצמי, "דע את עצמך", כדברי האורקל מדלפי, או דע את " אנכי ", כפי שהמשנה הסדורה מסבירה . מפתח המשנה הסדורה ביסוד ח' רואה ומכיר את קיום ה"אמונה" הדואלית באֵל מכונן מעשה ידי אדם, כאשר אין ביכולת האדם להמשיג את האלוהי האפשרי . ה"אמונה" איננה זקוקה להוכחות, אלא להפך — היא מביאה לפעולה קונקרטית במעשי האדם בפועל, גם אם האמונה אמונת שווא היא . באופן זה תהליך של אמונה תאולוגית מתמיר עצמו לתהליך של פעולות אונטולוגיות . בפועל, במציאות הממשית, אנו רואים כיצד "אמונה" דתית לסוגיה, שאינה אונטולוגית אלא תאולוגית, מטפיזית, משפיעה בפעילויותיו של יחיד המאמין באשר הוא . ממלבוש, ל"מצוות ואיסורים" להכשרת הבשר ( כשרות, חלאל ) למועדים וצומות וכו' . אנו רואים שרוב בני-האדם בפלנטה ארץ, מאמינים בני מאמינים בכוח אלוהים כלשהו ופועלים עם תפיסת מציאותם בהתאם לאמונתם . זוהי עובדה במציאות הממשית האמיתית ולכן נכתב יסוד ח' במפתח המשנה, האומר : לאמונה ולדות משמעות מעשית במסע האנושות " . כפי שאמר ולטר בנימין ב מטפיזיקהשלהנעורים , 'על מתכונתה של הפילוסופיה בעתיד', רסלינג, עמ' 328 : "ראשית, האחדות האפשרית של הדת והפילוסופיה, שנית, שיבוץ הכרות הדת בתוך הפילוסופיה, שלישית, שמירה על החלוקה השיטתית לשלוש 8 1 7 1 במסע האנושות 6 1 מעשית 5 1 משמעות 4 1 ולדתותח . לאמונה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר