מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:192

192 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה שבו ה"תפקידים" ו"התכליות" מתחלפים ומשתנים בדרך הנמשכת, או במילים אחרות — סוג של קארמה, בלשון הוגי המזרח, שראו והגדירו גם את ה"תודעה כללית" בשם " atman " . הם הבחינו שבן-אנוש פועל בהתמזגות מלאה, שלווה ואוהבת יחד עם "רוח חיים" המחיה מציאות עכשווית, אנוש יחיד, סובייקט, הוא כמו בודהה, ראמנה מהארשי ואחרים, תופעה הידועה לחווה אותה כ- bliss , כמבואר לעיל . a . תהליך — ה"תהליך" הוא המֶשך ההומוגני של הפילוסוף אנרי ברגסון , 94 durée , המֶשךְהבלתי פוסק של התמרות אנרגיה מחומר אחד לאחר, מחלקיקים לגלים וחוזר חלילה . כל "יש" הוא תהליך . לכל "יש" דרך אחת יחידה, כאמור ביסוד ה', והיא-היא "תהליך", סובייקטיבית ויחידה . ה"תהליך" הוא גם התרחשות של בקיעת ה"יש" מתוך ה"אין", אין-סוף תהליכים של "ישים" שהן תופעות סופיות, "תהליך" הטבע הטובע . ראו הרחבה : הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיה שלההכרה . b . המשנה הסדורה רואה בשני תוארי האלוהים של שפינוזה , מחשבה והתפשטות, האנשה וצמצום של האלוהות האפשרית . אנו רואים במחשבה ובהתפשטות תהליכים אונטולוגיים ממינים וסוגים שונים במציאות ה"יש", במרחב התופעות הרוחשות ומשתנות . בתופעות ממשיות אונטולוגיות, כמו מחשבה, תהליך החשיבה נמצא בכל חי . בכל תנועה ותנועה יש חשיבה, או חישוב כלשהו ( מחולל "שכל" ב תורתהמחוללים , המסבירה ומתארת את 20 אפיוני המחוללים ) . כל בחירה מודעת ושאינה מודעת היא תהליך חשיבה, בחירה בין אפשרויות פעולה, או חשיבה בוננת והווָה, חשיבה מדיטטיבית . המחשבה הנמשכת היא תהליך מורכב לסוגיו ואופניו, השזורים ב"תודעה כללית", כמבואר 96 95 בעיצומו 94 היצירהו . תהליך 99 98 בתהליך היצירה 97 , ממד אחד משתנה ומוגבלהחיים

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר