מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:191

191 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם c . מסע בזמן, בדרך הנמשכת ומשתנה, בדרך האחת והמיוחדת, בהיותה חוויה סובייקטיבית העומדת בזכות עצמה בנצח . הזמן הזה משתנֶה ; זהו זמן בריאה, יצירה ועשייה בפועל . עכשיו הוא הזמן וכמה זמן הוא עכשיו . חיים מסע אחד, יחיד, בזמן . המשנה הסדורה רואה את המציאות הממשית כהתרחשות בלתי פוסקת של זרימת מידע תוך כדי התמרה, מעבר כאנרגיה בין אופני חומר שונים, מאנרגיה לחומר וחוזר חלילה . אנרגיית מידע ממלאת את כל המרחב יחד עם התמד השינוי, התנועה ההווה, השלובה בריקוד סופי עם תנועות אחרות, תופעה, התרחשות, בריאה ויצירה בפועל ממש . יסוד ה' במפתח המשנה "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן" גם מכוון לכך שלכל "יש" יש מסעו האחד, הכולל את מכלול מעברי אנרגיית המידע החולפים ממנו ודרכו המיוחדת ואת צירופם ההולם ב"תודעה כללית", כאמור בביאורים ליסוד ד' . d . ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק ראשון, בפרק חמישי, סעיף ( 1 ) , עמ' 134 , אומר שפינוזה : "התואר השני אותו אנו קוראים בשם "סגולה" היא השגחתו . . . והמכוונת לקיום ושמירת ישותם העצמית" . המשנה מקבלת את ההבחנה ורואה את ה"סגולה" המופלאה כ"רוח חיים" ביסוד ד', אותה "רוח חיים" הקיימת בכל "יש" שהוא, והיא חלק מה"תודעה כללית" ( השגחה כללית, לשיטתו של שפינוזה ) , אשר על דעת המשנה הסדורה פעמים חלק ממנה מודע ומואר, כמבואר לעיל . שפינוזה מכוון לפלא ההתמד של ה"יש", של ה- self organization . לתפיסת שפינוזה , האנוש נמצא בהשגחת הסגולה הפרטית והסובייקטיבית אשר מחיה את דרכו האחת והיחידה, וכפי שהוא אומר ( שם ) : "מכיל בתוכו את השאיפה לקיים את עצמו במצבו ולשפר את עצמו" . המשנה הסדורה אינה רואה או תופסת את האלוהות ואינה רואה או תופסת "השגחה פרטית" או "השגחה כללית" של אלוהים כפי ש שפינוזה תפס את התופעות במציאות הממשית כנקבעות מראש על ידי אלוהים . המשנה הסדורה רואה עד אופקי ההכרה האנושיים והאונטולוגיים בהתרחשותם ( להרחבה ראו מורה אנכי ) . יסודות מפתח המשנה הסדורה מרחיבים את אופקי ההכרה בנושא החיות הנמשכת ומשתנה, ויסוד ה' ממשיך לטפל בנושא מהות ייחודיותו של משך החיים הסובייקטיביים עצמם, והמשנה הסדורה מזכירה ומעגנת את סיום החיים "בזמן" — "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן" . החיים הם הוויית מסע "בזמן",

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר