מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:182

182 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה שלמה ולא רק ליחיד האנוש, הבודד, הסובייקט הקונקרטי . התופעה זורחת ובוערת חיים בטבע הטובע, אך האנוש, האדם, בתפיסתו את המציאות הממשית ממשיך לראותה פועלת ומתרחשת באופן סיבתי ודואלי, תפיסה שמושתתת על חרדה ופחד, בידול והסתגרות, תוך דאגה רבה לביטחון הן בחיים ובסביבתם הקרובה, הן כתחושת ביטחון מאיומיהן של קהילות אחרות . יסוד ד' מעמיד את האנוש, האדם, על מקומו ומצבו בתוך הטבע הטובע הרוחש חיים . a . דרך ההארה — דרך ההארה מורכבת ומפתיעה . פעמים, יש לראות ולהכיר 88 את המציאות הממשית האמיתית דרך לימוד דינמי נמשך, הרואֶה את התופעות כמתרחשות בהווה הנמשך ומשתנה, תוך שמירת ייחודיות התופעה . פעמים, "דרך ההארה" היא פשוטה, כמו ה"תנועה הפשוטה" של אריסטו , אשר בה התודעה האנושית, מודעת ושלא מודעת, אנרגיית "רוח חיים" של יחיד האדם הקונקרטי-סובייקטיבי, מחשבותיו או אי-מחשבותיו, כל אלה פועלים בהרמוניה עם "תודעה כללית" קהילתית או כללית, ו"לפתע פתאום" נדלקת ראייתו של האדם את התופעות הרוחשות במציאות הממשית, והן מצטיירות בפניו כבוערות באור-להבות ובשלווה הרמונית, תוך היותו רוחש בחוויה טרנסצנדנטית הנמשכת פרקי זמן שונים . כך גם קרה לי שלפתע פתאום, כבר ב- 1992 , הבליח במוחי הרעיון של פס רחב דו-כיווני, כמו כבלי קואקס שערוצי התקשורת פרסו, שיעבירו את המידע במהירות האור לכל דורש . בפועל, החזון המעשי, modem עובד ופועל, הוצג יחד עם חזון האינטרנט להנהלת מיקרוסופט העולמית בשנת 1996 . בכל אותה העת, מפעל פירוש הברית הישנה נמשך ו עולםהתנ"ך , על 24 כרכיו, הושלם ב- 1998 ועלה לרשת האינטרנט באתר "כותר" ב- 2006 . בשנת 2019 התקבל עולםהתנ"ך כפירוש פורמלי, אחד משני פירושים שמשרד החינוך בנה לתנ"ך ברשת האינטרנט עבור בתי הספר הממלכתיים . b . ב מאמרקצרעלאלוהיםהאדםואושרו , חלק שני, בפרק תשעה-עשר, סעיף ( 9 ) , עמ' 172 , אומר שפינוזה : "שום אופן מחשבה אינו יכול להוליד בגוף תנועה או מנוחה" . שפינוזה כדואליסט וסיבתי משייך מקור לתנועה או אי-

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר