מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:169

169 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם מזה שהוא נמצא ( קיום אינו פרדיקט ) , וזאת במסגרת האנטינומיות שלו, וכנגד ההוכחה האונטולוגית לקיומו של האל של אנסלם מקנטרברי ושל אחרים . על זה גם מבוססת הלוגיקה המודרנית המוצרנת מאז פרגה . קיים x כך ש- x הוא כזה וכזה . כלומר, הטיעון הלוגי נפרס מחוץ לשאלת קיומו או אי-קיומו של הנושא, שהוא אפשרי אבל אינו הכרחי . בהתבוננותי, אני רואה מרחב אימננטי מלא במשמעויות פועלות ופוטנציאלים אפשריים וכיצד התופעות רוחשות חיים בפעילותם של אפיוני תנועות חיים קונקרטיים-סובייקטיביים . תופעות הרוחשות חיים במנעדים שונים של איכויות אפיוני התנועה בכל "יש" שהוא, בכל חי, התופעות משתנות ללא פסק, תוך אחיזתן בגופרוח של עצמן, מתכלות יחידניות, נצחיות בהווייתן . אנו "מרימים ראש" במעלה הגופנפש הבוער, הנשרף עד תום . הטבע טובע עם כולנו, ותופעות זורחות מנצנצות משב רוח תקווה, באופק הנפרס של פלא הבריאה, היצירה והעשייה בפועל . a . רוח חיים — תחילת יסוד ד' במפתח המשנה אומר : "רוח חיים היא תודעה 81 כללית" אשר מחוללת את עולם ה"יש" על כל תופעותיו, מגלקסיות אחרות ביקום ועד לשמש של כדור הארץ ולחיידק הקטן ביותר . כיום ידוע לנו שיש בגוף, בכל גוף חי, בעלי חיים אחרים מיקרוסקופיים, ואלו הם, כמובן, גם חלק מעולם הטבע הטובע . כל תא, אלקטרון, פוטון, קוואנט או כל יחידת נפח של חומר-אנרגיה "אפל" בגופנו, מחוברים ומקושרים ל"רוח חיים", כפי שהוסבר ביסוד הקודם . על פי המשנה הסדורה, "רוח חיים" היא אונטולוגית הנמצאת במרחב האימננטי למשמעויות פועלות, הן כחומר-אנרגיה קונקרטי-סובייקטיב, הן כמידע פוטנציאלי של אפשרויות פעולה-תנועה, של אפיוני תנועה פוטנציאליים . השילוב של "רוח חיים" קונקרטית, של ציפור עפה או דוב גריזלי הנהנה מהדבש, יחד עם "רוח חיים" פוטנציאלית — היא-היא ה"תודעה כללית", מרחב של מידע, מרחב הבורא, יוצר ומקיים את ההוויה הרוחשת קונקרטית, 84 83 , פעמים חלק ממנה מודע ומואר 82 תודעה כללית 81 היא ד . רוח חיים 88 87 , את דרך ההארה 86 , גם לאדם 85 הפותחתופעמים זאת היא

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר