מַפְתֵּחַ: היכל טרנסצנדנטי־אימננטי — עשרה יסודות הכרתיים

עמוד:158

158 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה את פעילותם של "חורים שחורים" המסבירים אנרגיות מסוימות, אך אנו לא מבינים לאן ואיך הם נשאבים ונעלמים . התצפיות שלנו הן עד אופק הקרינה הנפלטת מהם . c . מאחר שהמציאות אפשרית ולא הכרחית, אפשרי שקיים עולם נוסף אחר או עולמות נוספים שאין אנו רואים ומכירים . היות שהמציאות הממשית היא הרמונית מצד הטבע והטבע הטובע, אזי הטבע האין-סופי בתופעותיו הסופיות, בעולמנו הסופי, נמצא בהרמוניה עם ריבוי עולמות סופיים . אריסטו מציין ש אפלטון ראה ואמר : "שהצורות הן כמספר הדברים הטבעיים" ( אריסטו, מטפיסיקה י"א, פרק ג', עמ' 15 ) אומנם, המשנה הסדורה מקבלת זאת במציאות הממשית, העכשווית, המכילה בתוכה גם "צורות", אך רואה ומכירה שקיימת אפשרות ל"צורות" אחרות ושונות בטבע הידוע והמוכר עד היום וגם באותם עולמות הרמוניים אחרים אפשריים שעדיין לא נתגלו במרחב ההוויה האידאית המשתנה . a . פעילות — יסוד ג' במפתח המשנה אומר : "חיים הם פעילות מסוג אחד 77 בין יש לאין ובין חומר לרוח" . יסוד זה מכוון להוויה בהתרחשותה המתמדת, וכן ל"ישים" המתגלים בה כיחידים, יחידניים, סובייקטיביים ובעלי סוג ומין של חיות משתנָה . חיות היא סוג של חיבור בין האידאה האמיתית המשתנה של "רוח חיים" ( כאמור בהמשך ביסוד ד' ) ובין התופעות ההוֹווֹת במציאות . התופעות מפיחות סוג של פעילות הנקראת חיים, פעילות החיה או נראית בכל "יש" בהווה הנמשך והמשתנה . פעילות חיים הם אפיוני התנועה עצמה, כ- 20 אפיונים ( כמבואר ב תורתהמחוללים ) שאיכותם שונה מצמח, לחיה, לגרגיר החול מ"יש אחד ל"יש" אחר . האיכות באפיוני התנועה היא המבדילה כל "יש" להיותו 79 78 ובין חומר 77 מסוג אחד בין יש לאיןג . חַיִּים הם פעילות 8 ( אנרגיה ) לרוח

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר