הַקְדָּמָה

עמוד:113

113 הַקְדָּמָה המשנה . והיה אם יש תוצרים ממשיים כתוצאה מ"מימוש" של M , W , I נשארים התוצרים קיימים או צרובים בזיכרון הפועל באנושות לתקופת זמן . חלקם לזמן קצר ביותר של כמה שנים, כמו זיכרונות של אדם מת לא מוכר ומיוחד חברתית, או כְּתָבים של אדם שנפטר ונשמרים זמן ארוך יותר יחסית, או ארמונות של מלכים, יצירות מוזיקליות, יצירות פילוסופיות, כתבי דת ומועד, ציורים של אומנים ועוד, הנשמרים גם מאות ואלפי שנים, וגם הם קצרי זמן ביחס לתופעות טבע אחרות הרוחשות במשך זמן הטבע היקומי, כמבואר בהמשך ( ראו ביאור 200 ) . הדרך — ב אתיקה , נספח לחלק ד', עמ' 353 , אומר שפינוזה : "הדבר המועיל 56 ביותר בחיים הוא מעל לכל לשכלל את השכל או התבונה ככל שיש ביכולתנו . בדבר האחד הזה מונחים אושרו או ברכת האושר של האדם . שכן ברכת האושר אינה אלא שביעות הרצון [ העצמית ] של הנפש, הנולדת מידיעת אלוהים שבהסתכלות" ( הסוגריים המרובעים — במקור ) . המשנה הסדורה אומנם מסכימה שהאושר הוא גם סוג של תבונה הפועלת דרך חיים של "שביעות רצון עצמית", אך לא כל תבונה המניבה שביעות רצון עצמי היא סוג של אושר אמיתי . זו יכולה להיות שביעות רצון עצמית המלווה בכאב, סבל ואובדן של היחיד או סביבת חייו, ופעמים קהלים רבים מושפעים מיחידים, המובלים אותם לאבדון . ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה רואה ומכירה דרך אחרת לברור ממשות המציאות להתבונן ולראות את התופעות כהווייתן, את המציאות הממשית, האמיתית, הנמשכת והמשתנה . כאשר היחיד הבונן רואה ותופס את המציאות הממשית, הוא מתמזג עם התופעות ועדיין אוחז בייחודיותו הבוערת בשלווה ההווָה חיים . זהו מהלך של ראייה-הכרה טרנסצנדנטית המחוברת במודע ל"תודעה כללית", זהו הרגעים של מנעדי איכות האושר של הפנומנולוג, הבונן, של דמוקריטוס, סוקרטס , פלוטינוס ,ראמנה מהארשי ורבים טובים אחרים, כפי שיוסבר באריכות בהמשך ( להרחבה ראו מורהאנכי ) . המשנה הסדורה הראשונה, משנהסדורה : כללית ( אישית ) , והשנייה, משנהסדורה : עולםחייקהילות , מכילות מתודה המבררת ליחיד והקהילה את תפיסת מציאותם בסביבתם, להבין ולראות את "מטרות-על ( משמעות-רוח ) " לכל אחד, והאפשרות לממש בפועל דרך שזורה ברצף של רגעים של מנעדי איכויות אושר בחייו של האדם בחיי היום-יום .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר