הַקְדָּמָה

עמוד:109

109 הַקְדָּמָה של למידה-הבנה, הנעה בין האידאה האונטולוגית-טרנסצנדנטית לאידאה האפיסטמולוגית-קוסמולוגית וממנה אל האידאה הפיזיולוגית, וחוזר חלילה, כאשר כל האידאות מצויות בהשתנות מתמדת . האיכות מתהווה מלימוד שלושת הפרקים של כל משנה ומשנה ומשלוש המשניות כאחד . שיטת הלימוד בכוליותה היא דינמית-משתנה, והיחסים בין הפרקים והשלבים משתנים בהתאם למצבו ומקומו של היחיד במציאות הממשית . a . אישית — ב מאמרתיאולוגי-מדיני , פרק ששה-עשר, עמ' 166 , אומר שפינוזה 54 בהקשר של ביסוס טענתו על יסודות המדינה : "הזכות הטבעית אינה נקבעת אלא על ידי יכולתו של כל אחד ואחד" . המשנה סדורה מאמצת טענה זו כבר בהגדרת משנת היחיד כ"אישית" בסוגריים, משנהסדורה : כללית ( אישית ) , לכל יחיד באשר הוא / היא, כלומר האנוש הגנרי כפי שהינו במאה ה- 21 לספירת הנוצרים . נוסף על כך, מסעו האחד, המשתנה וחולף, של היחיד האישי, הסובייקט, כבר נמצא בהמשך במפתח המשנה הסדורה, במפתח יסודות ההכרה, ביסוד ה' : "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן" . כאשר בהגדרת ה"יחיד" האישי, הסובייקט, ישנה האמת המשתנה של נפשגוף שלו אשר במהותה הנמשכת, היא יחידה ומיוחדה . ליחיד האדם יש אפשרות הבחירה בין פעולות פוטנציאליות אפשריות, ובכך לממש, ללא שלמות, את פוטנציאל מסעו בזמן ההווה ומשתנה . אומנם בדיעבד כל אדם בסיום חייו, במותו, נשלם ונחתם מסעו באופן הולם ובכך, ורק בכך, נקבעת האמת הטוטלית של חייו . אך בעודו חי, יכול האנוש לחיות את דרכו האחת תוך 54 ) משנה ראשונה : משנהסדורה : כללית ( אישית 55 , מורכבים מעשרה שלבים, המתארים ומפרטיםבנויה משלושה פרקים 56 לתפיסת מציאות הולמת של היחיד את עצמו בקהילתואת הדרך 57 יחדובסביבתו ומכוונת לכל בן-אנוש באופן כללי . משנה זו מתממשת עם משניות נגזרות א' ו-ב' באופן הולם ובהתאם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר