הַקְדָּמָה

עמוד:107

107 הַקְדָּמָה a . שלושה פרקים — ב מאמרעלתיקוןהשכל , סעיף ( 36 ) , עמ' 43 , אומר 52 שפינוזה : "המתודה האמיתית היא הדרך שבה מחפשים אחרי האמת עצמה או הישויות האובייקטיביות של הדברים או אידיאות בסדר הראוי" . כך גם בנויה המשנה הסדורה כאשר המתודה היא שיטת לימוד דינמית בין שלושת הפרקים הקיימים בכל משנה ומשנה, בהתייחסות למהות היחיד והקהילה, תוך תנועת לימוד בין המשניות, ממשנת היחיד לנגזרת א', משנת הקהילה למשנה השלישית והאחרונה, נגזרת ב' — שהיא שתי קהילות קונקרטיות בסכסוך, המשמשות דוגמה לשאר קהילות אנוש, בתקווה שהלימוד בתוך המשנה הסדורה יהיה מפתח ללימוד ההכרה . הלימוד מורכב מעשרה יסודות הכרתיים, ואלה ישובו ויתבטאו בלימוד בשלוש המשניות הבאות בעקבות הרחבת ההכרה : המשנה הכללית ( אישית ) , וממנה למשניות האחרות . כך ישביחו היחיד והקהילה את מנעדי איכויות הטוב והאושר ויאריכו את התמדם . הפרקים והשלבים בכל משנה הם גם עקרונות "האובייקטיביות של הדברים או אידאות" המשתנות , כפי שהמשנה הסדורה גורסת בהמשך . b . ב מאמרעלתיקוןהשכל , סעיף ( 38 ) , עמ' 44 , אומר שפינוזה : "המתודה המושלמת ביותר היא זו המראה כיצד לכוון את השכל לפי הדגם של האידיאה הנתונה של ההוויה השלמה בתכלית השלמות" . מבנה המשניות מושתת על מתודת לימוד דינמית משתנה, המאפשרת ליחיד והקהילה לשאוף לשינוי 53 , פרק 52 . פרק ראשון מכיל שני מצבי הכרהלכל משנה שלושה פרקים שני — ארבעה מצבי הכרה, ופרק שלישי — ארבעה מצבי הכרה . מצבי ההכרה שלובים זה בזה . שלוש המשניות רוחשות שלובות זו בזו . תפיסת המציאות המתחוללת היא התרחשות-התפתחות בין שלוש המשניות בתוך מרחב-היכל היסודות .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר