הַקְדָּמָה

עמוד:103

103 הַקְדָּמָה כפועל יוצא של משמעות פועלת בהתייחסות למסגרת קהילתו, כדי להעצים ולהשיג את מטרותיו והישגיו ברגעים של מנעדי איכויות אושרו המצופה . פעמים רבות לאורך ההיסטוריה האנושית אנו רואים כיצד נמכרות "חבילות אושר" גנריות למאות אלפים ומיליוני בני-אדם ברחבי הגלובוס . האדם הוא חיה חרדתית ומפוחדת, והוא מחפש לצמצם ולהפחית את חרדותיו ופחדיו ההווים, ובכך להגדיל את שלוותו, אושרו ותקוותיו יחד עם אחרים מחברי משפחתו או קהילתו . היחיד והקהילה מנסים לפעול ולחיות לפי אחת מאותן "נוסחאות", חבילות אושר גנריות, אשר מבטיחות למשתמש שאם יבצע פעילויות שונות ומשונות בזמנים או מקומות מסוימים, אזי יהיה באפשרותו להגיע למנוחתו ולאושרו . בפועל ברוב המקרים "חבילות" ו"אריזות" אלו, אינן יכולות להביא למשתמש בהן את מבוקשו, את אושרו, מאחר שהן אינן מכוונות לאושרו היחידני, הספציפי והסובייקטיבי, שלו או של קהילתו וסביבתו . c . השימוש ב"חבילות האושר" גורם ליחיד תחושת סיפוק ושלווה זמנית, הנובעת מעצם עשייה חדשה המשנה ושוברת דפוסי התנהגות מקובעים, אך ברוב המקרים היחיד חוזר מהר מאוד למצבו הקודם, מבלי שירחיב את תבונתו בעקבות הניסיון שצבר . אנו רואים במהלך ההיסטוריה כיצד בקבוצות שונות ורבות של קהילות ה"חבילות" מתחלפות ומשוּוקות בהתאם לתודעת המציאות הרוחשת בהווה ולתפיסתה . לפעמים "חבילות האושר" מכילות אידאולוגיות תאולוגיות, עם מרכיבים מבניים המאפיינים הייררכיה דתית בעלת קוד אתי חברתי-קהילתי ספציפי, המייצרת עיוות מהותי במנעדי איכויות אושרו הפוטנציאלי של היחיד, ומסכנת את אותם יחידים וקהילות . אנו רואים זאת בקהילות קנאיות או בקבוצות קהילות קיצוניות דתיות, בארגונים חברתיים מסוימים בעלי אידאות חברתיות פאשיסטיות או בתאוריות כלכליות גנריות המתעלמות ממצב ( state ) ההכרה החברתי הנתון . וכל זאת — על פני כל הפלנטה, ללא הבדל דת, גזע ומין . אנו עדים גם להחלפה של "חבילה" מסוג אחד ל"חבילה" מסוג אחר, כמו מעבר מדת אחת לאחרת, או להבדיל מדיאטה לדיאטה . לשיטת המשנה, רק מערכות חינוך המותאמות ליחיד הקונקרטי בקהילתו הספציפית, אשר ילַמדו אותו כיצד לראות, להכיר ולתפוס את המציאות האמיתית של עצמו וקהילתו, יאפשרו לקהילה וליחיד בה לשפר את איכות חייהם באופן ממשי

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר