הַקְדָּמָה

עמוד:85

85 הַקְדָּמָה אפשר לראות במחוללי אפיוני התנועה, כמו "שכל" ו"הכרה טהורה", מעין שרתי- חיות בכל מצב הכרתי שאנו נמצאים בו, והאופטימיזציה מתרחשת במצבינו השונים, מערים לישנים וחוזר חלילה וכו' ( גם במצב הקרוי "חוסר הכרה" ) . אומר עמנואל קאנט : "החשיבה כשהיא-לעצמה אינה מוצר של החושים, ובמידה זו אף אינה מוגבלת על ידיהם ; אולם, משום כך, אין היא עדיין בעלת שימוש משלה ובעלת שימוש טהור ללא התווספות חושנית" ( שם, עמ' 179 ) . להבדיל מדעתו של קאנט , המשנה הסדורה מכירה ורואה את החשיבה כבעלת שימוש משלה ובעלת יכולת לשימוש טהור גם עם התוספות החושיות, היות שהחשיבה יכולה לרחוש ישירות גם מהסתכלות-התבוננות הכרתית טהורה ללא החושים הבוחנים את המושא . לשיטת מתודת המשנה הסדורה, יסוד ד' במפתח המשנה בהיותו אידאה טרנסצנדנטית משתנה ( טרנסצנדנטית — בתוך הטבע הטובע, טרנסצנדנטלית — מחוץ לטבע הטובע, שהמשנה לא חודרת או מגיעה או שואפת . אין זה אופק תצפיתה בכלל ) , המגדירה את ה"תודעה כללית" אשר היא חלק מרוח חיים, אנרגיית החיות המשתנה . דהיינו, הכרתנו הטהורה ללא החושים, המושפעת גם מ"רוח חיים" קהילתית היא בעלת מושגים טהורים גנריים, בעלי תבניות שונות המאפשרות ליצור את האחדות המרכיבה של הפרספציה כפי שרואה קאנט, וביחד עם הכרות אחרות בקהילה מרכיבות את "רוח חיים" בקהילה . a . האנושות מתרבה — במשפט 3 בחלק ד' של ה אתיקה , עמ' 286 , אומר 34 שפינוזה : "הכוח המשמר את קיום האדם הנו מוגבל, ועוצמת הסיבות החיצוניות גדולה ממנו באופן אינסופי" . אומנם, היחיד מכיל כוח חיות המשמר את משך 34 והולכת תוך שימוש אלים באוצרות טבע הארץ,האנושות מתרבה 36 35 , המנצלים את החרדה והפחדמתַפקדת במבנים לאומיים ולאומניים למטרות שליטה על רבים בידי מעטים . ידע ומידע נשלטים ומכוונים לייצור הון וכוח למתי מעט בעוד היחיד והקהילה נאבקים בחיי היום-יום לצמצום החרדה והפחד הקיומי הבסיסי .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר