הַקְדָּמָה

עמוד:83

83 הַקְדָּמָה המשנה הסדורה רואה במחשבה האנושית אחד האופנים בלבד לאירוע המדמה את המציאות, התופס, מבהיר ומבאר את המציאות הממשית . בהמשך, כבר במפתח המשנה ביסוד ד' האומר : "רוח חיים היא תודעה כללית", דהיינו רוח החיים המפעפעת בטבע הטובע ובייחוד באדם גם נושבת כמחשבת האנוש המהווה אופן אחד מיני רבים ל"תודעה כללית" בהיות המחשבה "הכוח המדמה" אופני חיים למיניהם ולסוגיהם . b . באשר לתהליך התפתחות תורות המדע לסוגיהם, ממתמטיקה לאבולוציה, יחסיות, מיתרים וכל מה שביניהם, עד ימים אלו של מהפכת המידע, המשנה הסדורה רואה ומכירה לא רק בקיומם של קשרים יחסיים בהמרה מתמדת של אנרגיה לחומר וחוזר חלילה, של "יש" מסוג אחד אל "יש" מסוג אחר, אלא רואה את ההוויה הרוחשת, המציאות הממשית, גם כאין-סוף משמעויות פועלות, קיימות ומשתנות, המהוות אין-סוף אפשרויות פועלות קיימות ומשתנות . לפיכך, המציאות האפשרית ואינה הכרחית הינה המרחב האימננטי של משמעויות פועלות . כאשר משמעות פועלת הינה יחס מסוג כלשהו בין "ישים" אונטולוגיים, האוחז לפחות אפשרות לפעולה אחת . כל יחס שהוא על נגזרותיו, ישיר, עקיף, הקשרי, תהליכי, מוחלט ואחר, מהווה אפשרות פועלת בתופעה, בהוויה הרוחשת ( מציאות ) . דהיינו, המשנה רואה בקיומו הממשי של כל "יש" אונטולוגי גם תהליך סינכרוני של התמרת אותות מידע גנרי הקשרי- יחסי על נגזרותיו לפעילות קונקרטית-סובייקטיבית, כאשר גם מחשבה אנושית מתרחשת באופן הזה . זהו תהליך מסוג משולב של רֵנורמליזציה ( ראו הרחבה ב תורתהמחוללים , מרכבת-חיים ) . המשנה הסדורה מכירה ב"יש שבמחשבה" האנושית כ"יש" ממשי ואמיתי, אונטולוגי, הפועל באופן של תהליך אנרגטי המורכב מִיֶדַע מונחל ונרכש, המעובד ברצף, באמצעות ובשילוב הדדי של מחוללי תנועה רלוונטיים, בסנכרון ואחזור מידע הקשרי ממאגרי הזיכרון באמצעות מחולל "זיכרון", לתפיסה רציפה והולמת של האירוע . דרכי התהוותה ורצף התרחשותה של "מחשבה אנושית" מוסברים בהרחבה ב תורתהמחוללים , פרק IV , עמ' 146 , בביאור על מחולל "זיכרון" . להרחבה על מחשבה ראו תורת המחוללים , עמ' 165 , הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה , עמ' 345 , ו מורהאנכי , עמ' 92 .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר