הַקְדָּמָה

עמוד:82

82 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה ופרקיה, יוצרת ומסרטטת מתווה-דרך פועל, היוצר אפשרויות רבות למסעם של היחיד והקהילה, ללמוד להגיע לראייה והכרה בהירות במציאות הממשית האמיתית, האפשרית ואינה הכרחית, ולאסוף רגעים של מנעדי איכויות אושרם . הדבר כרוך בעבודה ובביקורת עצמית רבה המלווה באומץ לב, נחישות, התמדה, הפנמה וקבלה בפועל את ייחודו של היחיד וקהילתו, לראות ולהכיר את עצמו ואת מהותו ההולמת, בתוך קהילתו וסביבתו . a . מהפכות מדעיות — ב איגרות , איגרת שתים-עשרה ללודביק מאיר, עמ' 33 95 , אומר שפינוזה : "הזמן בא לקבוע את ההתמד, והמידה — את הכמות . . . המידה הזמן והמספר אינם אלא אופני המחשבה, או מוטב לומר — אופני הכוח המדמה" . ניתן לחלץ משפינוזה בעקיפין את תורת היחסיות בין זמן, מידה ( בזמנו, מסת גרוויטציה ) ומספר ( ביטוי אפשרי ליחידות או אותות אנרגיה ) , כאשר יחסים אלו הינם "יש שבמחשבה" האנושית והינם מושגים בתפיסת מציאות . המשנה הסדורה רואה את המחשבה האנושית, כקיימת בפועל, מתקיימת בעולם התופעות החומרי, אונטולוגי וממשי, ובעלת יכולת תודעתית להשתנות ולראות, להכיר ולהבין ביתר עמקות ובהירות את המציאות הממשית האמיתית . המחשבה האנושית מתממשת במציאות בפועל גם באמצעות יחסי טבע מסוימים ( אנרגיה, מסה ותאוצה ) של "תורת היחסיות" ו"תורת הקוונטים" ( שמתעלמת מכוח הגרביטציה ) , ובשנים האחרונות "תורת המיתרים" הידועה כסוכת ראייה מופלאה שנוספה לה, המאפשרת פתרון הולם וחיבור בין תורת היחסות הכללית ותורת הקוונטים, כפי שהן נתפסות בהתפתחות מחשבת מדעי האדם והטבע בתקופתנו, שהיא הבנה מוגבלת מאוד של סדרי הטבע ומהלכיו, עולם התופעות . 33 שינו את תובנת האנושות ואת מִבְנָה החברתי,מהפכות מדעיות אך עדיין לא הצליחו לחולל שינוי המשפר את איכות חיי היחיד בקהילתו-סביבתו .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר