הַקְדָּמָה

עמוד:77

77 הַקְדָּמָה באופן גנרי זהה ומאפשרות להשיג ולברר את המציאות הממשית והאמיתית . הראשונה : משנהסדורה : כללית ( אישית ) , מפנה את חקר האמת לתפיסת מהותו ומציאותו של היחיד בסביבתו . השנייה : משנהסדורה : עולםחייקהילות , מפנה יחידים וקהילות לבחון את מהותם הממשית המשתנה . השלישית : משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , מורה על אפשרות פועלת אמיתית לגישור בין קהילות המצויות בעימות . b . בכל משנה יש הפרק הראשון, " מטרות-על ( משמעות-רוח ) ", שבו היחיד או הקהילה, חוקרים, לומדים ומקבלים עליהם את מהותם ההולמת הממשית והאמיתית, כלומר את מהותם היחידנית, הסובייקטיבית ההווָה, הרוחשת, הנמשכת והמשתנה ללא הפסק ועדיין אוחזת בייחודיותה ; בפרק השני בכל משנה, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", היא מציבה ומראה ארבעה עקרונות מנחים הפועלים ביניהם ללא הייררכיה ובאופן דינמי ; ארבעת העקרונות מנחים ומאפשרים ליחיד האנוש ולקהילה, לפתח את ראייתו והכרתו כדי לתפוס את המציאות הממשית והאמיתית ; ובפרק השלישי, " מימוש ( פעולה-חומר ) " היחיד והקהילה מממשים בפועל את מהותם ההולמת והאמיתית . המשנה משוררת ב משליחצרהנזירעםכיפהזהובה , קשב לשירה, 2015 . שיר מא : "גַּם הַחִיּוּב וְגַם הַשְּׁלִילָה הֵם אֱמֶת / שֶׁלָּךְ לְטוֹב אוֹ לְרַע לְחֹם לְקֹר / יָפְיֵךְחִיּוּכֵךְמַשַּׁב בֹּשֶׂם גּוּפֵךְ / סְרִיטוֹתַיִךְ צַעֲקוֹתַיִךְבְּלוֹתֵךְ / דֹּם הָאָרוּס הַפּוֹעֵם" . וחוזרת ואומרת שם, שיר מב : "גַּם הַחִיּוּב וְגַם הַשְּׁלִילָה הֵם שֶׁקֶר / שֶׁלָּךְלְרַע אוֹ לְטוֹב לְקֹר אוֹ לְחֹם / חַבָּלוֹתַיִךְ פְּחָדַיִךְ מְרוֹרֵי יִסּוּרַיִךְ יֵאוּשֵׁךְ / נֶחָמַת חֹם גּוּפֵךְ צוֹרֶבֶת / הַכָּרָתֵךְ עַל לוּחַ קִיר הַחֲרָדָה" . a . ובזמן — בהקדמה לחלק ד' ב אתיקה , עמ' 282 , אומר שפינוזה : "לא ניתן 28 לומר על שום דבר יחיד שהוא מושלם יותר מפני שקיומו השתמר במשך זמן רב יותר, ואין ספק כי לא ניתן לקבוע את משך התמדת הדברים מתוך מהותם" . שפינוזה מבחין בין איכותו של דבר על רצף הזמן לבין משך הזמן שבו הוא מתקיים . לדבריו, רצף רב יותר אינו מניח שלמות גבוהה יותר . מהי עמדת המשנה ? ראשית, היא אינה רואה את המושג "שלמות" או "שלמות של דבר"

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר