הַקְדָּמָה

עמוד:76

76 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה להבנה ולמימוש אישי וחברתי המאפשרים ליחיד והקהילה לחיות ביותר רגעי איכויות אושר בתוך סביבה חברתית אוהבת . השיטה הלימודית היא דינמית ומאפשרת לכל בן-אנוש באשר הוא, כולל לבני הנעורים, ללמוד ולהכיר את מהותו היחידנית תוך כדי חייו השוטפים, הנמשכים והמשתנים, במימוש מעשי אמיתי של אפשרויות רגעים של מנעדי איכויות אושרו . לבני הנעורים כדאי לאפשר לאחרים לפשט את המשנה ולתרגמה לפעולות ומעשים, מלוּוים בדוגמאות, אשר יאפשרו ללומדים להפנים את שיטת הלימוד ולהשתמש בה בהמשך חייהם כמתבגרים ובוגרים . a . אי הבנתו — כיום היחיד מבולבל בין אמת לשקר : האם דברים שנאמרו 27 או נכתבו באמת קרו . עם ריבוי הפלטפורמות התקשורתיות-חברתיות ברשת האינטרנטית, גם התרחשות אמיתית עלולה להיות מעוצבת כשקרית . אומר שפינוזה ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק שני, פרק חמישה עשר, סעיף ( 1 ) , עמ' 162 : "האמת היא חיוב או שלילה ביחס לאיזה דבר בהתאמה עם אותו הדבר . השקר הוא חיוב או שלילה ביחס לאיזה דבר שלא בהתאמה עם אותו הדבר" . ב מורהנבוכים ( מורהנבוכים , חלק א', אוניברסיטת תל-אביב, פרק ב, עמ' 34 ) אומר הרמב"ם אותו הדבר אחרת : שמצד הטבע "לגבי ההכרחי אין טוב ורע כלל, אלא יש שקר ואמת " . המשנה מאמצת את ראיית הרמב"ם שמצד הטבע יש רק "שקר ואמת" ואת ההגדרות של שפינוזה לעיל, המאפשרות לנו להביט, לראות ולחיות את המציאות הממשית באופן אמיתי, אך מתוך ראייה הנכונה לתקופתנו, ולהבדיל מהרמב"ם ומ שפינוזה, המציאות הממשית היא אפשרית ולא הכרחית . כאמור בראשית דבר לעיל, ה משנהסדורה : אֶרֶץ תִּקְוָה בנויה ממפתח בעל עשרה יסודות הכרתיים, ושלוש משניות הבנויות מזיכרון ההיסטוריה האנושית, אנו רואים התרחשות-התפתחות 27 בידע האנושי, יחד עם מוגבלותו של האנוש לעתה, אי הבנתו 28 . את מסעו במרחב ובזמן

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר