הַקְדָּמָה

עמוד:71

71 הַקְדָּמָה ותא, המהוֶוה ומכיל מהות אלוהית אפשרית, נמשכת ונובעת מאידיאת עצמו המשתנה בהיותו הווֶה ובריאה-יצירה-עשייה בהתרחשותם . המשנה רואה את תוארי המחשבה וההתפשטות של העצם על פי שפינוזה כשני מישורים במרחב של יחסים ומשמעויות פועלות בעולם האונטולוגי בעל תפיסה אנושית שהיא עדיין סיבתית ודואלית כמבואר ב תורתהמחוללים ו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה . על-ידי התפתחות והרחבת גבולות הראייה וההכרה ניתן לתפוס את המרחב הדינמי הרוחש בנו וסביבנו, על תכניו מהויותיו וצורותיו, כמרחב של אפשרויות ולא של הכרח . המחשבה עצמה היא "יש" אונטולוגי והינה מישור אחד בתוך מרחב אין-סופי של יחסים ומשמעויות פועלות והיא שואפת להתאמה עם מצב עניינים זה . כלומר, מחשבה אנושית היא נגזרת אחת הפועלת ונפעלת בתוך מרחב אין-סופי של משמעויות פועלות חיים . אינם — "אינם" נמצאים או קיימים במציאות הממשית . בריאתם, יצירתם ועשייתם 22 היו בעבר שהשתנה ( ההווה המשתנה של הדברים דאז ) , ונעלמו אל ה"אין" . הכול משתנה על פני האדמה, אך קיומם, מהותם כאידאה משתנה, נותרה אפשרות קיימת . כל דבר שהתקיים אי פעם ונכחד או השתנה, קיומו, מהותו, הזהה לא נותר בגדר אפשרות . קיומו של הדבר, בפועל או באפשרות, הוא האידאה המשתנה של הדבר . לפיכך יש אין-ספור אידאות משתנות של דברים קיימים ומשתנים, לא של דברים שהתקיימו ולא של דברים שיתקיימו ; ודברים שלא התקיימו יכולים להיות עדיין בגדר אפשרות . פעמים אנו מוצאים שאריות אנתרופולוגיות המאשרות את קיומם בעבר כמו ממותות, דינוזאורים וכו' . או מוצאים, במיצוע תפיסת המציאות הסיבתית שלנו, את ה- blueprint של חיית הדמויית-עבר בחי ההווה, בתורת האבולוציה הקלסית ( למשל : מממותה לפיל ) . לדעתי, האבולוציה קיימת ב"קפיצות" והיא משתנה בהתאם לתנאי המרחב ההווה . מהתבוננות בעולמנו, מראייה, מידיעה, שמאות אלפי סוגי ומיני חיים 22 ואחרים, מאות אלפי סוגי ומיני חיים נבראים נוצרים והווים,כבר אינם 23 , להסביר את אשר עובר על האנושות כאחד ממיניהגיע בי עת רצון חיים חדשים ביקום,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר