הַקְדָּמָה

עמוד:69

69 הַקְדָּמָה למסורת שלה, אבזרי תפילה וכו' . פילוסופים שונים עסקו ועוסקים בהגדרת הממשות, כאשר ידוע עד כה שהפיזיקה מסבירה באופן לא מלא רק כ- % 5 – % 7 מכלל המרחב הנצפה, בעוד כל היתר מוגדר כאנרגיה אפלה או חומר אפל ( כ- % 93 – % 95 ) . כך שעדיין אנו מאוד רחוקים מהבנת תהליכי חיים ומתפיסה נכונה של מהי ההכרה האנושית . על האנוש לפתח פרקטיקות מוסריות מעשיות לשם הרחבת הראייה וההכרה האנושית אשר ישפיעו על היחיד והקהילה, ובכך ישביחו ברגעי אושרו את מנעדי ואיכויות האושר של האדם והקהילה . המשנה רואה בטבע הטובע את האלוהי האפשרי אשר רוח האצילות, בריאה, יצירה ועשייה רוחשים במרחב התופעות בכל עת, בהווֶה נמשך ומשתנה, בהוויה פעילה יחידנית וסובייקטיבית . יסודות המשנה משמשים מפתח להרחבת גבולותיה הדינמיים של ההכרה בפועל, בהיותה רוחשת והווָה כחלק פועל מאידיאת ההכרה כללית המשתנה, ה תודעה כללית כמבואר בהמשך . a . כל רגע ורגע — המשנה הסדורה : "השבח לבורא עולם . . . לראות ולהשתתף 19 במעשה הבריאה כל רגע ורגע" . המשנה פותחת בהצהרת הלל לקיומו האפשרי של בורא עולם, בריאה בפועל, "כל רגע ורגע", בזמן הווה נמשך ומשתנה ( Ever Changing of Present Continuum ) . על פי המשנה, מעשה הבריאה קיים תמיד . תואר הבריאה קיים תמיד באופן ממשי במרחב של אין-סוף תופעות כהתרחשויות סופיות בלתי פוסקות . למשל, ניתן להגדיר את זריחת השמש כ"בריאה" חדשה במהותה ובמציאותה הממשית, מאחר שקיימת האפשרות שמחר עשויה להגיע קרינה מהשמש אל עבר הארץ, במידת עוצמה המתקיימת בפעם הראשונה והיחידה מעולם . אומנם מקור אותה קרן-אור נובע ממקור האור האחד, האמיתי, אך היא בהחלט מתוך טבעה המשתנה תהליך אחר, תופעה אחרת, אומנם דוֹמָה אך חדשה לחלוטין ביקום הרוחש, המתחדש אף הוא תדיר . זוהי "יצירה", המכילה בריאה חדשה, המחדשת את מציאות אידיאת אור השמש דבר יום ביומו . לכן, "היוצר נפש כל חי" גם במובן של יוצר בהווה ממשי מתמשך, בלתי נפסק במרחב התופעות האונטולוגיות . אידיאת האדם בְּרוּאָה ונִברֵאת בעולם הטבע האלוהי האפשרי . האנוש הוא הוויה רוחשת במסעו האחד והיחיד בזמן . לידת אדם מהווה יצירה חדשה של בריאת מהותו, סך כל פעילויותיו, ייחודיותו במציאות הממשית המורכבת כולה כנפשגוף, כרוחומר אונטולוגי .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר