הַקְדָּמָה

עמוד:68

68 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה a . במעשה בריאה — המשנה פועלת באמצעות מעשה בריאה בפועל ופורסת, 18 בהמשך, את עשרת היסודות ההכרתיים המאפשרים ליחיד והקהילה להרחיב את גבולות הראייה שלהם ובכך לתפוס את המציאות הממשית באופן בהיר . הרחבת הראייה-הכרה אפשרית ביישום מדעי הטבע ובניצול הידע המדעי לשימושים רבים : מבריאות, דיור, חלל ומרחב ועד בידור כפשוטו . אך עדיין לא התפתחנו למצב שבו האתיקה האישית והקהילתית לא תהיינה נתונות במחלוקת, או שבו מעטים אחדים לא ינצלו באכזריות ובכוח את הידע המדעי, ויציגו את המציאות הרוחשת כמעוותת, כמסוכנת וכמפחידה . להיום, אותם מתי מעט בכל העולם עושים שימוש בכוח, בזריעת חרדה ובמניפולציות על המחשבה, כסוג של " Hacking " תודעתי לקבוצות גדולות של אנשים ברחבי הארץ והעולם . היות ותודעת היחיד רוחשת בתוך תפיסה קהילתית, המשמשת "תודעה כללית" התופסת את המציאות בין חבריה, הרי שכל חברי הקהילה-קבוצה מזינים אלה את אלה באישוש המציאות, בצורתה המוגבלת, האלימה והחרדתית . b . נכון להיום תפיסת האנוש את המציאות נשענת על שני עקרונות . האחד, עֶקרון הדואליות — הפרדה בין גוף לנפש ובין אדם לאלוהים . והשני, עֶקרון הסיבתיות, causality , הטוען שאנו נעים על פני זמן ליניארי מעבר להווֶה לעתיד, כאשר לכל תוצאה יש סיבה וכך מתגלגלת לה רשת של סיבות ותוצאות . עם שני עקרונות אלו, עֶקרון הדואלית ועֶקרון הסיבתיות, כל אנוש מסביר את התופעות, או לכל אנוש יש הסבר לכל התופעות, מכוכבי שמיים ועד לפריחת הדובדבן או מות אהוב או אהובה . לכל אנוש יש תפיסת מציאות סיבתית אשר יוצרת, לצד הדואליות, הסבר הפועל במציאות הממשית, כאשר גם האלוהות למינה ולסוגה שזורה בתופעות הממשיות, כמו הצטלבות או נשיקת מזוזה, כשרות 19 , באהבה, חירות, חדוות עשייה 18 כל רגע ורגעבמעשה בריאה 21 . 2 עולם, הַלְלוּיָהּויצירה, בּפוֹעַל ממש בּבּוֹרֵא

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר