הַקְדָּמָה

עמוד:67

67 הַקְדָּמָה חבריה ( הנורמטיביים, לא הפושעים ) , אף כלפי קהילות אחרות . כאשר קהילות דתיות ישאפו למוסר אחיד ביניהם, אזי יכבדו את המוסר האישי כפי שהוגדר בחוק כבוד האדם וחירותו של האו"ם ( ראו יסוד הכרתי ח', בהמשך ) . ה"טוב" האוניברסלי האנושי הוא אפשרי ולא הכרחי . זהו "טוב" אוטופי אפשרי שהדתות והאו"ם עדיין עמלים עליו . d . המשנה החברתית נגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות מציגה תבנית מושגית לחיי קהילה . בפועל, כפי שהבחין אריסטו, במציאות הממשית האנוש היחיד הוא חיה חברתית, וכוכב הארץ, כוכב הגאולה, שזור בפסיפס של קהילות אדם . גם בתוך מדינות אוטונומיות עם גבולות ברורים ישנם קהילות, חלקן חוצי גבולות בעלי תקשורת שוטפת בעידן המידע . למרבה הצער ישנן הרבה קהילות הנמצאות בסכסוך מתמיד בתוך המדינה, בין מיעוט יחסי לרוב יחסי, או בין קהילות פוליטיות אחדות לקהילות פוליטיות אחרות . בפועל, האנושות נמצאת בסכסוכים נמשכים בין קהילות אנוש . המשנה הסדורה נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת הינה מקרה פרטי קונקרטי במציאות הממשית ומשנה זו מהווה מודל לקהילות הנמצאות בכיבוש כפוי וסכסוך אחת עם השנייה . במקרה הקונקרטי של נגזרת ב', הקהילות בסכסוך הן ישראל היהודית ופלסטין הערבית ( ערבים מוסלמים וערבים נוצרים ) , ומלחמתם משפיעה באופן ישיר ועקיף על סכסוכים ומאבקים אחרים . היות שאנכי חלק משתתף, החי וחווה את הסכסוך המדמם, בחרתי להביא דוגמה לכל הקהילות, כחלק ממנעד אושרי, הכולל תקווה לשלום ואחווה בארץ התנ"ך, ומסורות הקוראן ו החדית' , כ"משתתף" בפועל במאמץ להביא לפתרון סכסוכי-איבה בין קהילות, באופן שיהווה מודל ודרך עבור קהילות אחרות . את דרכי הפתרון המוצעות ניתן להתאים וליישם במקומות אחרים ובמבנים חברתיים שונים . כמו כן, ניתן להשליך מהן לקבלת תשובות או פתרונות לפעילויות במסגרת המשניות האחרות . שלוש המשניות משפיעות זו על זו במהויות השונות שהן מייצגות . בבסיס המשנה הראייה וההכרה שמנעד אושרו של היחיד מורכב בראש ובראשונה מהבנת מהותו ומשם קיימת אפשרות השיתוף ההרמוני שלו במערכת חברתית פלורליסטית ופתוחה, ובהדדיות עם הטבע הסובב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר