הַקְדָּמָה

עמוד:64

64 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה "חוק" במובן אופן התרחשותה של התופעה ( ניוטון , איינשטיין , בוהר , בוהם וכו' ) , וסוגי "יש" שבמחשבה, שהם התרחשויות אונטולוגיות, אנרגטיות תנועתיות, המוגדרות באיכות אפיוני התנועה ( ראו תורתהמחוללים ) המבטאים דפוס יחסי גומלין בין תופעות . קיימת הרמוניה מלאה בין חומר ורוח כי חד המה, כלומר הם מכילים את האידאה המשתנה האמיתית של אפיוני חיים מבחינת הגדרת מציאותם . המטריאליזם הקיים מבחין בין חי לדומם בעוד אינני מפריד ביניהם, הרי כול תופעה היא חיים, אלא בהבנת "רוח ה חיים" בה"א היידוע, כאמור, שבו המשנה הסדורה מכוונת למה שאנו תופסים היום כחי . המשנה הסדורה רואה את ה רוח כחלק אינטגרלי במסגרת "חוקי רוח" אשר בתוכה כלולה גם "רוח אנוש" המהווה חלק פועל של "רוח הטבע הטובע של האלוהי האפשרי", כנאמר בהמשך במפתח המשנה, ביסוד ז' : "הטבע, גן רוח חיים", כאשר הרוח, אנרגיית הבריאה, היצירה ועשייה בפועל, רוחשת במרחב, בתוך ומחוץ לכל הדברים הרוחשים כתופעות במרחב התופעות האין-סופי של תופעות סופיות במציאות הממשית האמיתית ( להרחבה ראו כמוגדר ב מורהאנכי , עמ' 49 , וב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה , עמ' 19 . b . המשנה הסדורה טוענת ומציעה להרחבת ההכרה אל תוך מלוא אופקיה ועומקיה, ורואה במחשבות, מודעות ושאינן מודעות, "רוח" אונטולוגית יחידנית- סובייקטיבית כמבואר ב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשלההכרה ( עמ' 40 , 315 ) . "רוח" זאת, המוכרת וידועה כ"רוח האדם", מכוננת את תפיסת המציאות שלנו ומסוגלת, ברגעים ידועים, להטיב את החיים, כמו שאומר פלוטרכוס מפי אחרים : "כפי שאמר מי שאמר, אלא המחשבה היא היא שהופכת את החיים הן לטובים ביותר והן לנעימים ביותר" ( עלשלוותהנפש , תרגום : אברהם ארואטי, עריכה : שושי מירן, נהר ספרים, 2007 , ישראל ) . המשנה הסדורה מכוונת "לרוח האדם", כפי שמפורט ומבואר בהמשך, במתודת המשנה הסדורה ליחיד האדם או קהילה כלשהי . a . ולהשתתף — מלשון שותפות, המכילה גם נטילת חלק וגם פועלת במשותף . 17 הנשמה, מהות הנפשגוף, פועלת כחלק אינטגרלי של הבריאה-יצירה בשיתוף עם אחרים בעולם הטבע האלוהי . ב מאמרקצרעלאלוהים,האדםואושרו ( תרגום :

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר