הַקְדָּמָה

עמוד:121

121 הַקְדָּמָה ליתר המשניות — זהו מאבק בין קהילות אדם על פני כל הארץ, ונגזרת ב', משנה 63 סדורה : עולםחייקהילה,אחת , היא מקרה פרטי אך מייצג סכסוכי קהילות אחרות על פני הפלנטה כולה . נגזרת ב' גם ממחישה כיצד מתודת המשנה פועלת בסכסוך יחידני זה בין הישראלים היהודים לערבים הפלסטינים אך היא גם מכילה בעצמה מושגים, הגדרות, בריתות ופרטים נוספים כחלק מהתוויית הדרך הכללית של כל המשניות וכדוגמה פועלת אפשרית לפתרון סכסוכים בין קהילות במקומות אחרים בעולם . בכך, משפיעה המשנה הסדורה נגזרת ב' על המשניות האחרות : נגזרת א' משנהסדורה : עולםחייקהילות ו משנהסדורה : כללית ( אישית ) . a . האנושות — בסיום החלק הראשון של ה אתיקה , עמ' 122 , אומר שפינוזה : 64 "ואלה השואלים, מדוע אלוהים לא ברא את בני האדם כך שכולם יודרכו על ידי צווי התבונה בלבד ? . . . מפני שחוקי טבעו היו רחבים דיים, כך שהספיקו ליצירת כל הדברים הניתנים להשגה על ידי שכל אינסופי" . המשנה הסדורה ממשיכה את ראייתו של שפינוזה , תוך עדכונה לתקופתנו, ומכוונת להרחבת ההכרה והראייה האנושית, המרכיבים את התבונה האנושית . כלומר, הרחבת איכות הראייה וההכרה של היחיד והקהילה, כדי שתפיסתם את המציאות תהיה ממשית, בהירה ואמיתית ( אישוש ממשות ) , ותהלום את היחיד והקהילה . ה משנה סדורה : אֶרֶץתִּקְוָה מרחיבה את התווך שסלל שפינוזה ( דרגות הכרה הייררכיות, לתפיסתו ) בין איכויות ההכרה לבין האידאה המשתנה והאמיתית ועד האלוהים האפשרי, מבלי להיכנס לתפיסה תאולוגית כלשהי על-טבעית . נגזרת ב' מפורטת יותר מהמשניות האחרות . פרוט זה נעשה עקב המתרחש במציאות בפועל בחיי קהילות . נגזרת ב' משמשת 63 . להַמְחָשָׁה ליתר המשניות 65 . 64 רוחשת במציאות הווָה ומשתנההאנושות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר