הַקְדָּמָה

עמוד:120

120 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה מוסרי ורדוד, עם מיעוט ניכר של פלסטינים-ישראלים בתוכה . חברה שטופה בפערים סוציאליים-חברתיים, ממשל המזניח את אזרחיו, מדינה המזניחה את ילדיה, תרבותה ועתידה . מדינה המנוהלת על ידי התארגנויות קואליציוניות פוליטיות-פופוליסטיות של קבוצות מיעוט יהודיות משיחיות דתיות לסוגיהן . מדינה המנהלת כ- 53 שנות כיבוש כפוי של הפלסטינים על ידי ישראלים- יהודים, ו- 72 שנה של שלטון משטרתי-צבאי על האוכלוסייה הלא-יהודית, הפלסטינית, תוך שכחה והכחשת הנכּבה שנעשתה ידי הישראלים, הציונים היהודים . b . מדינת ישראל מתנהלת ללא "התוויית דרך", ללא סדרי עדיפויות, היא מלאה בשחיתויות, ללא מבנה דמוקרטי ישיר, פועלת בשיטות חשיבה קולוניאליות, בעודה מתיימרת להיותה דמוקרטית . מדינה השולטת על אזרחיה מתוקף צווי חירום מנדטוריים, עם שיטת ממשל נטולת חוקה, אוחזת בנשק להשמדה המונית מכל סוגיו ובעוצמה היכולה להרוס את כל הפלנטה, את כדור אֶרץ . אנו רואים חברה ישראלית-יהודית שאיבדה את דרכה וזהותה, המתגוררת במקום היסטורי, אשר לו מקום בליבותיהם של 3 . 4 מיליארדי בני-אדם ברחבי הפלנטה ( % 75 . 55 מהאנושות ) . המשנה הסדורה מציעה "התוויית דרך", דרך פועלת, המכירה בזכות החיים, חיי כבוד ותפארה של אמונה באל אחד על פי מסורת ישראל, הנצרות והאיסלאם בארץ כנען, ארץ אשר אליה, על פי מסורת המקרא, הגיע אברהם, אבי הדתות המונותאיסטיות . המשנה הסדורה מכירה בזכויותיה המלאות והשוות של כל קהילות האנושות לחיים בכבוד ותפארה, ובהן קהילת הפלסטינים, שחלקם מוגדר גם כישראלים, בהיותם חלק מהמקום ומורשתו ההיסטורית . המשנה מראה דרך פועלת ב משנהסדורה : עולםחיי קהילות , אשר בו הפלנטה תהיה יותר קהילתית ממדינית, ופרטיה יהיו אחראים לעצמם בקהילתם ובין קהילות אחרות . המשנה הסדורה מציעה דרך אפשרית ופועלת . אפשר להצית את המהלך דרך התרחשות "עולם חיי קהילות", ודווקא מהסכסוך הידוע והעתיק בין דתות, בין עמים, יהודים ופלסטינים, בין אחים, ישמעאל ויצחק, על אמת עכשווית של ירושת אבות, על אהבה . כל זאת מובא במשנה השלישית : משנה סדורה : עולם חיי קהילה, אחת , כמבואר בהמשך .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר