הַקְדָּמָה

עמוד:118

118 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה אחריות חברתית מעצמם כאזרחיה . המשנה מסכימה שחברה-קהילה אנושית, בין שהיא מוגדרת כקהילה או מדינה או חברה, המצליחה לקיים סוג של "אחדות" קהילתית-חברתית, במסגרת עקרונות המוסר המתקיימים בה מבחירה, הרי היא משביחה את איכות חיי היחיד והקהילה בטוב . המשנה רואה את ה"אחדות" במובן הקהילתי כחלק רוחש בהתחוללותם של יחידיה . כאמור, מתודת לימוד של המשנה הקהילתית, נגזרת א', היא דינמית ואפשר להתאימה לכל סוג או גודל של קהילה . בעולם חיי קהילות, כאשר היחידים, הפרטים בה, נוהגים על פי עקרונות ה משנהסדורה : כללית ( אישית ) , אזי יחד הם יכולים לממש בפועל את חזון משנהסדורה : עולםחייקהילות . מציאות הולמת — ב אתיקה , חלק א', "על אלוהים", נספח למשפט 36 , עמ' 119 , 61 אומר שפינוזה : "כי הם יודעים שאם תסולק הבורות, תסולק עמה גם תדהמת הפתאים, שהיא האמצעי היחיד שיש בידם כדי לטעון ולהגן על סמכותם" . המציאות ההולמת והממשית מלאה בפתאים, הסחות דעת ושקרים . המשנה הסדורה רואה ומכירה שגם בימינו עדיין יש מעטים השולטים במידע, שאינם פותחים או פתוחים עם הידע לעין-כול, משמרים את הבורות ומנצלים את החרדה והפחד של ההמונים לחזק את כוחם ואחיזתם . מנעדי החרדה והפחד הינם "התרסיס" הוויראלי הזול ביותר להשפיע על האנושות לאותם מעטים החפצים בכוח . פעילות הפחד על קהילת אנשים חרדה מלכתחילה, היא חדה משנה שלישית : נגזרת ב' — משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת — מתארת ומפרטת אפשרויות להתרחשות-התחוללות תפיסת מציאות 62 61 בקהילת ישראל-פלסטין, בדתות ובעמים והתוויית דרךהולמת לעולם חיי קהילות . יכולות להיות משניות נגזרות נוספות כנגזרת ב'משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר