ראשית דבר

עמוד:16

16 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה הוא חלק קטן בהתרחשות התופעות ההוֹווֹת . תקצירי הספרים נמצאים בנספחים לכרך ב' של ביאורי המשנה הסדורה . ביאורי המשנה וספריה באים להאיר וללמד את הקורא לתפוס את עצמו ואת המציאות סביבו דרך הכרה הרואה ותופסת את התופעות כהתרחשות נמשכת ומשתנה, במרחב של יחסים פועלים הרוחשים ללא הייררכיה וללא דואליות במציאות אפשרית שאינה הכרחית . הביאורים מראים כיצד המשנה מוסיפה ומרחיבה בראיית ההכרה מעבר לאותם ארגזי הכלים הפילוסופיים שהובהרו ובוארו בעבר, והכול בעזרת הגדרות, מושגים, קטגוריות, תארים, אופנים, אפיונים, יחסים וכו' . הביאורים מכוונים לנושאים רבים — מתופעות טבע למיניהן ולסוגיהן, להתחוללותו של יחיד האדם, כמין מן החי עם חירות ומוסר, ממציאות אפשרית למגבלות החופש, מהגדרות הכרתיות כמו משמעויות פועלות לנפשגוף יחידנית רציפה ומשתנה . הביאורים צמודים למילות כִּתבֵי המשנה הסדורה לאורך כל חלקיה . הביאורים המלווים לסוגיהם מרכיבים את הפסיפס המאיר של פילוסופיה טרנסצנדנטית בונָה . מתודת החינוך-לימוד של המשנה בנויה מאינטראקציה מתמדת בין חלקי המשנה ופרקיה במרחב-חלל יסודותיה . שיטת הלימוד ניתנת ליישום באפליקציות שונות המופנות לרבדים אחדים — החל ברובד המשמש ליחיד מצפן אישי לשיפור איכות אושרו ולקהילה בכוליותה, באופן התנהלותה השוטפת, להיותה מגשימה בפועל את ייחוד מהותה, וכלה ברובד המשמש תבנית חינוכית פעילה ומעשית מהגיל הרך לאדם הבוגר . מתודת המשנה אמורה להתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויים המתרחשים בקהילה והסביבה, וכפי ש אפלטון האתונאי אומר ל קליניאס : "ששום דבר מן הדברים לא נסתיים מתוך שהוא נעשה, נרכש או נוסד : רק לאחר שמצאת את השיטה שמדי פעם בפעם תבטיח קיומה המושלם של יצירתך, מותר לך להאמין שעשית כל מה שהיה 9 . עליך לעשות" 9 כתבי אפלטון, כרך רביעי, החוקים י"ב, עמ' 411 .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר