ראשית דבר

עמוד:12

12 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה 3 בכל מקום על והאפשרי במרחב ובזמן הווייתי, מציאותי וממשי של היחיד והקהילה פני האדמה . המשנה בנויה ממבנה כללי גנרי הפועל בכל אדם וקהילה, המכיל שיטה מעשית לחינוך הפרט והקהילה, לראייה והכרה הולמות של היחיד את עצמו בסביבת חייו, בקהילתו, ובכך לשפר את איכות אושרו . שיטות ומערכות חינוך בחברה האנושית משתנות לאורך דרכה, כאשר קהילות חדשות מתהוות ואחרות מתפרקות . מתרחשת רבייה אנושית מואצת בכוכב הלכת ארץ, עם אותם משאבים ההולכים ומתכלים . בפ עם ה רא ש ונה, האנו ש ות כולה נ מצאת בתקו פת שינוי תודעתי-הכרתי 3 קהילה — קבוצת בני-אדם החיים בקשרים וביחסים קונקרטיים המאחדים ומלכדים אותם . האנוש יכול להיות חבר קהילת תושבי רומא, ניו-יורק, אמסטרדם או כפר קטן בפרו או חבר בקהילה רעיונית, אמונית-דתית, בקהילה שהמאחד אותה היא דיאטה מיוחדת או ספורט או כל עניין אחר . אדם יכול להיות אגנוסטיקן, חופשי ויחידני, הבוחר את חבריו ואת מקום מגוריו מעת לעת, אך לכל יחיד יש לפחות רישום קבע בקהילת מוצא כלשהי . ליחיד תהיה קהילת מוצא ראשית אחת, שבה הוא אזרח הקהילה וכן קהילות משניות . ליחיד תהיה מעורבות בדרגה מסוימת, המחייבת אחריות אישית לקהילה בין שהיא מקום מגורים או נושא-מושג מאחד כלשהו . אנשים שאינם מקבלים אחריות כלשהי, הם חלשים מטבעם, והקהילה שומרת על מיעוט החלש . גם האנרכיסטים הם חברי קהילה ראשית ( כמבואר בהמשך ) של אנרכיסטים . כיום העולם, כדור הארץ, מוגדר ומחולק למדינות טריטוריאליות, שבתוכן גם קהילות וגם פרטים-יחידים לא מוגדרים ובקשרים רופפים עם הסביבה האנושית הקונקרטית, ללא הרגשת שייכות לקהילה כלשהי וגם כאלה שאינם רוצים להשתייך לקהילה כלשהי . המדינה כיום מייצגת סוג של "זהות" לאותם אזרחים רבים שאינם חברים בקהילה קונקרטית מוגדרת . בימינו, המדינה היא התאגדות מופשטת — קהילה מדומיינת — הנוטלת את מקומן של התאגדויות קהילתיות קונקרטיות ומוגדרות . היא מייצרת ואקום פנימי, העדר, חסר, של אחריות חברתית מצד האזרחים . היא מטילה עול וחוסר שוויון על האזרחים, מחד גיסא, ומעודדת חיים יחידניים, פרטיים, צרופים וסגורים ללא כל אחריות חברתית, מאידך גיסא . מציאות זו, ככל מציאות אחרת, הינה אפשרית ולא הכרחית . המשנה רואה שינויים חזקים בזרמים התת-חברתיים שיאפשרו עולם המתנהל על בסיס חיי קהילות קונקרטיות, לא מתווכות ולא מדומיינות . גם בעולם כזה יהיו פרטים יחידים בודדים, מנותקים מחיי קהילות, אך המשנה מציבה מבנה חדש אפשרי לעולם המבוסס על עולם קהילתי ( עולם חיי קהילות ) , הרואה, מכיר ותופס את המציאות הממשית, כמבואר בהמשך . להבנתי, יהיו השירותים האנושיים-חברתיים- סביבתיים ישירים, אפקטיביים וזולים לאין שיעור בעולם גלובלי, כמבואר בהמשך . כוכב אֶרֶץ מאוכלס במבנה של קהילות גדולות עד קטנות, אחרות יפרחו וייעלמו במשך המשתנה של התופעות ויהיו קהילות רבות עם מנעד אפיונים משותפים, כולל ריבוי חברויות בקהילות שונות . להרחבה ראו ביאורים ל משנהסדורה : עולםחייקהילות , ביאור 181 בהמשך .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר