הקדמה: אפשר וכדאי ללמוד לכתוב

עמוד:10

הספר מחולק לארבעה חלקים : • כתיבת עבודה אקדמית - הנחיות כלליות . • כתיבה על בסיס מחקר במדעי החברה . • כתיבה עיונית שאינה אקדמית . • כתיבת מראי מקום ורשימת מקורות . לנוחותכם, בעמודים האחרונים של הספר מופיע סיכום תמציתי של מרכיבי המאמר האקדמי בשני נספחים : "המאמר האקדמי באלף מילה" ו"שלד המאמר במדעי החברה" . כמובן, מכך שאפשר ללמוד לכתוב אין להסיק שכדאי ללמוד לכתוב . ובאמת, מדוע לעשות זאת בעידן שמתרחק מהספר אל עבר התמונה והציוץ ? ובכן, מחמש סיבות עיקריות : • השכלה . חיבור עבודות הוא תנאי הכרחי לקבלת תואר ראשון בכל האוניברסיטאות והמכללות, וככל שמתקדמים בקריירה האקדמית, הדרישה לפרסם מחקרים בכתב רק גוברת . • עבודה . ברוב המשרות בשוק העבודה המודרני כתיבה היא אחת המיומנויות החיוניות ביותר : במשרדי ממשלה, במגזר העסקי, וכמובן במשפטים ובתקשורת . אפילו במקצועות כמו הנדסה או מחשבים כמעט תמיד מגיע הרגע שבו צריך להגיש דוח לממונה, לשכנע את הלקוח בכדאיות המוצר או לסקור לפני הדירקטוריון את התפתחותו של נתח שוק מסוים . • השפעה . לכתוב היטב פירושו להשפיע . לשכנע אנשים בנכונות עמדה שחשובה לך - מבחינה מוסרית, פוליטית, חברתית, כלכלית, מגדרית, דתית, מחקרית או אחרת . • תבונה . מי שלומד לכתוב לומד לחשוב . זה גם ההסבר להבטחה שניתנה למעלה : תרגול ממושך ושליטה במיומנויות הטכניות של הכתיבה משפרים את היכולת להסיק מסקנות, לאתר הבדלים, למצוא פרכות בעמדות היריב ולהגות רעיונות חדשים ובעלי משמעות . האומנות נהפכת לאמנות . • אושר . כתיבה היא דרך לביטוי אישי, לשיפור עצמי, לסיפוק ולהנאה . אולי לא תמיד הנאה מהסוג של אכילת גלידה, אבל כן הנאה מהסוג של תרגול יוגה או של ריצה ארוכה . ובכן - נתחיל בריצה . 10  איך כותבים

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר