תוכן העניינים

עמוד:8

פרק ד' : החינוך, הרצף והרפורמות 222 דברי הקדמה 222 א ) התנאים המוקדמים 223 ב ) המשמעת 226 ג ) הרציפות ומניעת האינטרסים הפועלים נגדה 228 ד ) הרפורמות וכשלונותיהן 237 ה ) הצעות לשיפורים וחבלי לידה קשים 241 פרק ה' : חינוך הומניסטי בעידן הטכנו-ברברי 246 פרק ו' : דורנו בצלו של תובל קין 274 א ) תובל קין החדש 274 ב ) גישה חומרנית 276 ג ) טשרניחובסקי : קידמה וקולקטיביזם 278 ד ) שלונסקי : טכנולוגיה ואובדן 283 ה ) פיתגורס ועידן המחשב 286 ו ) תמונת מצב 291 פרק ז' : השואה והקידמה בראי הספרות 293 פרק ח' : החינוך והמגמות של ועדת דוברת 305 א ) מי ומי בוועדת דוברת 306 ב ) בחינת הצעות אחדות מבין הצעות ועדת דוברת 307 ג ) נושאים מהותיים שלא נדונו בוועדת דוברת 310 ד ) דברי סיכום 320 פרק ט' : החינוך על פי דרכו הכלכלית והתעשייתית של אייקוקה 322 פרק י' : החינוך לבחירה חופשית כנבואת שקר אנטי-דתית 335 א ) נבואות שקר אחדות על החינוך ועל ההוראה בחמ"ד 335 ב ) נבואת השקר של שיטת החופש והכיף בחינוך ובהוראה 340 ג ) ההוראה הוויזואלית, או הטלוויזיה כנבואת שקר 345 ד ) הלימוד האינטראקטיבי-כביכול באמצעות המחשב — כנבואת שקר 347 ה ) היגררות החינוך הדתי אחר הטרמינולוגיה החילונית 348 ו ) נבואת השקר של החינוך לבחירה חופשית 351 ז ) חינוך לבחירה לפי הצרכים האובייקטיביים, לפי ערכים אנושיים ולפי ערכי היהדות 357 ח ) החינוך לחשיבה צלולה : ההנאות המהותיות 360 רשימת היצירות הנזכרות בספר 365 ספרי פרופ' דב לנדאו 368

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר