מבוא

עמוד:ח

משפט ההיסטוריה בחברה ההיסטורית המלכותית, באגודה הפילוסופית האמריקנית ובאקדמיה האמריקנית לאמנויות ולמדעים . בשנת 1991 היא נשאה את 'הרצאת ג'פרסון' בחסות הקרן הלאומית למדעי הרוח, כבוד הנופל בחלקו של איש רוח אמריקני אחד בשנה, וב- 2004 קיבלה את המדליה הלאומית למדעי הרוח, אות ההוקרה הגבוה ביותר הניתן בארצות הברית בתחום זה . הימלפרב קנתה את עיקר תהילתה כהיסטוריונית של התרבות ושל החברה באנגליה הוויקטוריאנית . ב- 1952 פרסמה ביוגרפיה של ההיסטוריון האנגלי הלורד אקטון, שהתבססה על הדיסרטציה שלה, ומאז הוציאה תחת ידה שורה של חיבורים העוסקים בתחום התמחותה, ובהם דרווין והמהפכה הדרוויניסטית ( 1959 ) ; נפשות ויקטוריאניות : מחקר על אינטלקטואלים במשבר ואידיאולוגיות בשלב מעבר ( 1968 ) ; על חירות וליברליזם : המקרה של ג'ון סטיוארט מיל ( 1974 ) ; רעיון העוני : אנגליה בתקופת המהפכה התעשייתית המוקדמת ( 1984 ) ; נישואים ומוסר בקרב הוויקטוריאנים ( 1986 ) ו עוני וחמלה : הדמיון המוסרי של הוויקטוריאנים המאוחרים 2 הזווית היהודית זוכה להבלטה בספריה האחרונים, ובהם ( 1991 ) . האודיסיאה ה יהודית של ג'ורג' אליוט ( 2009 ) ו עם הספ ר : 3 במחקרים פילושמיות באנגליה, מקרומוול ועד צ'רצ'יל ( 2011 ) . אלו ובמאמרים הרבים שפרסמה, הימלפרב מפגינה לא רק למדנות מן המעלה הראשונה, אלא גם יכולת מרשימה להציג תמונות היסטוריות מורכבות בחדות, בבהירות ובאורח שובה לב . אבל הימלפרב אינה תוחמת עצמה בד' האמות של המחקר האקדמי . לאורך השנים היא התבלטה גם כאינטלקטואלית ציבורית שמרנית וכמבקרת מושחזת של אידיאולוגיות פרוגרסיביות ורדיקליות . לפולמוס עם אידיאולוגיות אלו ועם נציגיהן מוקדשים חיבורים כגון על ההתבוננות בתהום : הרהורים שלא-בזמנם על תרבות וחברה ( 1994 ) ; אומה אחת, שתי תרבויות : בחינה נוקבת של החברה האמריקנית בתום המהפכה התרבותית שלנו ( 1999 ) ; ו הדמיון 4 השקפת המוסרי : מאדמנד ברק ועד ליונל טרילינג ( 2006 ) . ח

הוצאת שלם


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר