הקדמה

עמוד:14

14 ראייה שמשחררת טהורה . עם זאת, ניסיוני עם התגובות השונות שמעורר הלימוד הזה, עם מגוון סוגי הצרכים שעולים בתהליך ההעמקה של התרגול ועם הדרכים האופייניות שבהן תובנות נוטות להבשיל, הוביל אותי לארגן את הדברים בצורה מעט שונה — במבנה שעוקב בעיקר אחר תהליך ההיפתחות וההתעדנות של התובנה בפועל, מתוך תקווה שמבנה כזה ייטיב לשרת את המתרגלת לאורך מסעה . ככלל, הרעיונות והתרגולים נידונים בספר תוך התקדמות הדרגתית . לעתים קרובות מאוד, תובנה או תרגול מדיטציה שמוצעים בנקודה מסוימת נשענים על מה שבא לפניהם . תובנות שכבר הוטמעו משמשות כבסיס לגילויים נוספים, או שהן עצמן זוכות לעידון נוסף . לפיכך סביר שהדבר הפורה ביותר לעשות יהיה לקרוא ולתרגל עם החומר בסדר שבו הוא מוצג . עם זאת, בסופו של דבר אין נוסחה קשיחה שצריך להיצמד אליה, והצרכים משתנים מנפש לנפש . כל עוד את מרגישה שתובנת הריקות שלך מעמיקה, מתעדנת, נעשית יסודית יותר ומקיפה עוד ועוד תופעות, וכל עוד את מבינה בדיוק כיצד נקשרות כל התובנות הללו זו לזו, הרגישי חופשית לנוע דרך החומר בכל צורה שנדמית לך מועילה עבורך . פרקים 1 עד 3 הם הקדמתיים במהותם . הם לא מנסים לפרוש אקספוזיציה מלאה ובלתי ניתנת לערעור, אלא לשרטט במשיכות המכחול הרחבות ביותר שבאפשר מבט חטוף, ממעוף הציפור, על נתיב המסע שלנו, ולהעניק תחושה מסוימת ביחס לכיוון ולהיקף של התובנה הכלולה בו . הם משתדלים גם לענות לכמה מהחששות המיידיים שיכולים לעלות אצל רבות מאיתנו בשומענו לראשונה על הריקות . בכמה מובנים, פרק 4 עומד ביסוד כל הגישה המוצעת כאן . הוא מציע דרך מסוימת להבין מהי תובנה ואיך היא מתפתחת, ומציג את סוגי התרגולים שנשתמש בהם ככלי הרכב שלנו . הנושא של פרק 5 הוא אומנות ההשקטה, הריכוז וההאחדה של התודעה — התחום הנרחב של סמדהי והיחס שלו לתרגולי ריקות . אפשר היה לכלול שם עוד הרבה מאוד, אבל פירטתי רק את המינימום שחשבתי שיהיה רלוונטי ומועיל עבור רוב הקוראות . לאחר שתעכלי את הנקודות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר