נשירת תלמידים ממערכת החינוך: הגדרה, מדידה וניבוי

עמוד:2

2 לשכת המדען הראשי במשרד החינוך והמנהל הפדגוגי פנו ליוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך, בבקשה ללמוד על האופן שבו נוהגים להגדיר נשירת תלמידים ממוסדות חינוך ברחבי העולם . זאת כחלק ממהלך של המשרד להעריך את ההגדרות המשמשות אותו כיום . דוח מת“ת ( מידע תומך תכנון ) נועד להשיב על שאלות ממוקדות בסוגיות אקטואליות של מתווי מדיניות . התוצר הוא מסמך ממוקד, בהיר ומותאם אישית לצורכי המזמין . דוח מת“ת סוקר ספרות מחקר עדכנית וכן דוחות של מדיניות חינוך . הסקירה נעשית בהתאם לנושא הנדון והיא מפנה את הקוראים להרחבות . חוקרים מהתחום מלווים את כתיבת הדוח, קוראים ומעירים במהלך הכתיבה . על הפקת דוחות מת"ת אחראים חברי צוות היוזמה : ד”ר תמי חלמיש אייזנמן : מנהלת ד”ר עדו ליטמנוביץ ושירה זיוון : עורכי הסדרה מוריה יזרעאלב : עורכת הפרסומים אילה ולודבסקי-יובל : אחראית על הנגשת חומרים וידע ארגוני דוח זה נכתב בידי גיא צבירן, נערך בידי מיכל ויזל ועוצב בידי אמונה כרמל . בכל שימוש במסמך זה או ציטוט ממנו יש לאזכר את המקור כדלקמן : צבירן, ג' ( 2020 ) . נשירת תלמידים ממערכת החינוך : הגדרה, מדידה וניבוי . יוזמה – מרכז לידע יישומי בחינוך . כחלק מתהליך הכתיבה של דוחות מת"ת אנו מתייעצים עם חוקרות וחוקרים ועם נשות שטח ואנשי שטח . זאת לצורך כתיבת דוח מקיף, המותאם לשדה החינוך בישראל והולם את צורכי המזמינים . אנו מודים לד"ר חיים להב המרצה בבית ברל ומכללת אשקלון שליווה את כתיבת הדוח וכן לכל מי שסייעה וסייע במתן חוות דעת ובהערת הערות . רשימה אלפביתית לפי שמות משפחה מופיעה להלן : ד"ר שלמה גולדמן | לשכת המדען הראשי, משרד החינוך חיים מויאל | ראש אגף א׳ לילדים ונוער בסיכון, המינהל הפדגוגי, משרד החינוך ד"ר פלורה מור | הג'וינט ד"ר אודט סלע | לשכת המדען הראשי, משרד החינוך פנחס קליין | מינהל כלכלה ותקציבים, משרד החינוך רותי רווה | מינהל כלכלה ותקציבים, משרד החינוך נוסף על ההערות ששולבו בדוח, העביר משרד החינוך התייחסות מפורטת בכתב לטקסט שלהלן .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר