ד. הוראת מוזיקה והישגים אקדמיים

עמוד:12

12 Munte, T . F . , Nager, W . , Beiss, T . , Schroeder, C . , & Erne, S . N . ( 2003 ) . Specialization of the specialised : Electrophysiological investigations in professional musicians . In G . Avanzini , C . Faienza, D . Minciacchi, L . Lopez & M . Majno ( Eds . ) , The Neurosciences and Music ( pp . 112 - 117 ) . New York : New York Academy of Sciences . [ מחקר המצביע על הבדל בעיבוד השמיעתי בין מוזיקאים לבין מי שאינם מוזיקאים . הבדלים אלו מעוצבים באמצעות אימון מוזיקלי ספציפי ] Pantev, C . , Engelien, A . , Candia, V . , & Elbert, T . ( 2003 ) . Representational cortex in Musicians . In I . Peretz & R . Zatorre ( Eds . ) , The Cognitive Neuroscience of Music ( pp . Oxford : Oxford University Press . . ) 395 - 382 [ מחקר המצביע על מיומנויות שמיעתיות נרכשות של מוזיקאים מקצועיים ] Portowitz, A . , Lichtenstein, O . , Egorova, L . , & Brand, E . ( 2009 ) . Underlying mechanisms linking music education and cognitive modifiability . Research Studies in Music Education, 31 ( 2 ) , 107 - 128 . [ מחקר שלפיו שיעורי מוזיקה מספקים סביבה לפיתוח יכולות למידה ] Roden, I . , Grube, D . , Bongard, S . , & Kreutz, G . ( 2014 ) . Does music training enhance working memory performance ? Findings from a quasiexperimental longitudinal study . Psychology of Music, 42, 284 - 298 . [ מחקר הטוען כי לימודי מוזיקה משפרים כישורי ניהול עצמי ] . ) 2014 ( . Slater, J . , Strait, D . L . , Skoe, E . , O’Connell, S . , Thompson, E . , & Kraus, N Longitudinal effects of group music instruction on literacy skills in low - income children . PLOS One, 9 ( 11 ) , e113383 . [ מחקר ולפיו ללימודי מוזיקה יש השפעה חיובית קטנה על סגירת פערים בקריאה בקרב אוכלוסיות חלשות ] Schellenberg, E . G . ( 2011 ) . Examining the association between music lessons and intelligence . British Journal of Psychology, 102, 283 - 302 . [ מאמר הטוען כי ילדים בעלי מנת משכל גבוהה נוטים לבחור בלימודי מוזיקה ] Zuk, J . , Benjamin, C . , Kenyon, A . , & Gaab, N . ( 2014 ) . Behavioral and neural correlates of executive functioning in musicians and non - musicians . PLOS ONE, 9, e99868 . [ מחקר שמצא כי בני 9 - 12 אשר עברו הכשרה מוזיקלית של שנתיים לפחות הצליחו יותר במבחני עיבוד נתונים, שטף מילולי וגמישות מחשבתית, אך לא במבחנים של זיכרון עבודה או שליטה מעכבת ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר