תקציר

עמוד:11

11 תקציר ( 5 ) עדכונים על יישום תוכניות החקיקה המשרדיות, ובעקבות זאת תוכנית החקיקה הממשלתית, יוצגו למשרדי הממשלה, לכנסת ולציבור הרחב באתר משרד המשפטים באופן זמין ושקוף — למשל, באמצעות דיגיטציה שתרכז נתונים על השלב בעבודת המטה שבו נמצאות הצעות החוק הממשלתיות למיניהן . תהליך דיגיטציה זה כבר החל בממשלה ; ( 6 ) מומלץ להבנות את שיקול דעתה של ועדת השרים לענייני חקיקה, למשל באשר לדרכים שעליה להגיע להחלטה על אישור או דחייה של הצעת חוק ממשלתית, כך שעומק הדיון בה לא יושפע ממדיניותו של שר משפטים מסוים ; ( 7 ) מחלקת ייעוץ וחקיקה תביא לפני ועדת השרים לענייני חקיקה את תכלוּל החקיקה הממשלתית, כפי שהוא יעלה מתוכניות העבודה של המשרדים השונים, והוועדה תודיע, ככל האפשר מראש, אילו הצעות חוק היא מתעתדת להניח על שולחן הכנסת . כ ד י ל ה ת מ ו ד ד ע ם ת ו פ ע ה ז ו ב ה ל י ך ה ח ק י ק ה ב כ נ ס ת מ ו מ ל ץ : ( 1 ) אם יתקיים תכלול חקיקה ממשלתית שיוצג באתר משרד המשפטים, מומלץ לקבוע מראש מועדים רצופים, ככל האפשר, לדיונים בהצעות חוק ממשלתיות מורכבות ; ( 2 ) בהתבסס על תכלול החקיקה הממשלתי מומלץ לקבוע דיונים בהצעות חוק בנושאים ובתחומים משיקים במועדים סמוכים ( לדוגמה, לקבוע בוועדת הכלכלה פרק זמן מסוים לדיונים בחקיקה בתחום החקלאות, בתחום התחבורה או בתחום הגנת הצרכן ) ; ( 3 ) יש להחליט כי בעת קביעת התיעדוף לדיון בהצעות חוק ממשלתיות בוועדות יובאו בחשבון גם שיקולים של העמסת יתר על הלשכה המשפטית של הכנסת ועל מרכז המחקר והמידע של הכנסת, כפי שנעשה במקרים מסוימים כבר היום ; ( 4 ) יש לשקול קביעת מכסות של הצעות חוק ממשלתיות שניתן לדון בהן בכל כנס של הכנסת, ובהתאם לכך משרדי הממשלה יתעדפו את עבודת המטה

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר