תקציר

מתוך:  > קול אפקטיבי > תקציר

עמוד:13

13 תקציר על בסיס בחינה של ההצדקות הנורמטיביות לשילוב מיעוטים בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי, הניסיון שנצבר במדיניות אחרות ( בלגיה, קנדה, צפון אירלנד, ארצות הברית וצפון מקדוניה ) , ובהמשך למודל שאומץ בישראל לשילוב נשים בתהליכים אלה, גובשו במסגרת המחקר המלצות לפעולה . המלצות עיקריות כדי לשלב את החברה הערבית בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי, המחקר ממליץ לנקוט את הצעדים האלה : ( א 1 ) לאמץ תוכנית פעולה ממשלתית לשילוב האוכלוסייה הערבית בפקידות הבכירה ובסגל הביניים הגבוה של משרדי הממשלה ( סגל תיכון ) . את תוכנית הפעולה ראוי לעגן בהחלטת ממשלה חדשה הקובעת בין היתר : • יעד עדכני לייצוג האוכלוסייה הערבית בשירות המדינה בכללותו ויעדים ספציפיים לפקידות הבכירה ולסגל התיכון ( סגל הביניים הגבוה, שמתוכו ממונים פקידים בכירים רבים ) . מן הראוי לשלב יעדים רוחביים ויעדים דיפרנציאליים למשרדי הממשלה הספציפיים . • יעד של % 30 ייצוג לאוכלוסייה הערבית בתוכניות צוערים ובתוכניות עתודה ניהוליות לשנים הבאות — כדי להתגבר על הפערים החמורים הקיימים . • יעדים קונקרטיים לשילוב נשים ערביות . ( א 2 ) להרחיב את החובה הסטטוטורית לפעול לייצוג הולם של האוכלוסייה הערבית, באמצעות תיקון לחוק המעגן חובה לשלבה בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי . את התיקון יש להשתית, בשינויים המתחייבים, על המודל של שילוב נשים בתהליכי קבלת החלטות, המעוגן בסעיפים 6ג ו- 6ג 1 לחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א - 1951 . כצעד ראשון יש לעגן חובה חוקית מפורשת לקדם ייצוג הולם לחברה הערבית בקרב עובדי החברות הממשלתיות והתאגידים הציבוריים . ( א 3 ) למפות את מידת הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתהליכי קבלת החלטות ספציפיים ולקבוע יעדים לתיקון עיוותים . מומלץ להטיל על משרדי הממשלה

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר