מבוא

עמוד:10

מבוא | 10 אלא לעדכן את הספר ולהוציא מהדורה , להסתפק בהדפסה מחודשת ה . חלק מן הדברים התיישנו ודורשים תיקון , ובמשך השנים י שני שעברו נוספו מאמרים שפורסמו בבמות שונות והגיבו לשאלות את המהדורה הנוכחית , והתקנתי חדשות . קיבלתי את עצת חבריי תעורר עניין בקרב העוסקים בחינוך . בתקווה שאף היא ן התגובות למהדורה הראשונה למדתי מי הם העוסקים בחינוך ? מ עוסק בחינוך ומתעניין בנעשה בו . מלבד אנשי שאין מי שאינו המקצוע המודעים לכך שזהו תחום התמחותם , הרי כל אב ואם ועד שהם ם הולדת ילדם הראשון מיהם , מיו עוסקים בחינוך כל י זוכים , בדורנו יותר ויותר ב " ה , לשמש כיועצים הפדגוגיים של נכדיהם העושים את צעדיהם הראשונים בגידול הנינים . נדמה שאין אזרח במדינת ישראל שאין לו דעה מגובשת וביקורת מנומקת על ין בספר י התנהלותו של משרד החינוך . מצאתי שגם תלמידים גילו ענ הזה , לכל הפחות ככלי עזר שסייע להם להבין מה מניע את ל המבוגרים בבית ובמערכת החינוך . התנהגותם ש * * * דתי - של החינוך הממלכתי ו בספר נכתבו מנקודת מבט רוב המאמרים אך דומני שיש בו ערך גם יענות לאתגרים העומדים בפניו ; ומתוך ה דים בחסידותם , ליברלים למערכות חינוך בקהילות אחרות . חסי כולם — רותם , סוציאליסטים בחברותיותם וחרדים ביראתם י בח מבקשים להנחיל לתלמידיהם ערכים הראויים ורצויים בקהילתם , מודרני שיש בו - וכולם תוהים כיצד עושים זאת בעידן פוסט התרופפות של ערכים וסמכות , בעידן דיגיטלי של הצפת מידע ושטף ותהיות על זהות עצמית וקהילתית . התהיות מבלבל של פיתויים יה והפתרונות המתאימים לקהילה אחת , י כיווני העש וגם והספקות קהילה אחרת , בשינויים של ל כך שיתאימו תרגם י יכולים לה תוך זיהוי המכנה ו המעשיות ודרכי המימוש הפרטניות דוגמאות ה המשותף הבסיסי לכל מערכת חינוך באשר היא .

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר