מבוא

עמוד:8

מבוא | 8 והנטיות הרדומות בעמקי נפשו , וכך לחנך אותו לקראת המטרה הטהורה , האנושית והיהודית כאחת . התפקיד היהודי הגדול אחד ניות , כריבוי תכונות ו ויחיד בעיקרו , אך דרכי הגשמתו רבות ורבגו ניות דרכי חייהם . ו האדם , וכרבגו רכת אביהם , והלה ראה בהם כאשר נקבצו בני יעקב לשמוע את ב הנים ומורי הוראה ; הנה שבטי ישראל שלעתיד , לא ראה רק כ את עמד שם שבט הלוִיה ושבט המלוכה , שבט הסוחרים , שבט כרים , ושבט הלוחמים ; עמד שם לנגד עיניו העם כולו , על כל האִ וניות , ועל כל דרכי התפתחותו ; את כולם הוא ו סגולותיו הרבג ם ' ) בראשית מ " ט , כח ( , איש תָ כתו ברך אֹ ברך , ' איש אשר כבר איש כסגולותיו המיוחדות לו . כי ברית ה ' הכרותה עם אברהם , חפצה באומה בריאה , שלמה ורעננה ; מטרתה לבנות חיי עם ניות , על מנת לכוון אותם אל ו שלמים על כל צורותיהם הרבגו התפקיד הגדול האחד : לשמור דרך ה ' לעשות צדקה ומשפט . ץ , לא פחות מהמחשבה והרגש , ימצאו שם את הכוח והאומ גיבוריהם העובדים לה ', ובמקצועות שונים יקיימו כולם את התפקיד הגדול של הכלל . ' חנֹך לנער על פי דרכו ', חנכהו למטרה — דווקא משום כך הגדולה האחת על פי דרכו המיוחדת לו , בהתאם לעתיד הצפוי לו סל לימודים אחד , מנטיותיו . המושיב את יעקב ועשו על ספ — ובאותם הרגלי החיים מחנך אותם כאחד לחיי לימוד ומחשבה מובטח לו שאת האחד מהם הוא מקלקל . יעקב ישאב ממעיין החכמה בחפץ גובר והולך , ואילו עשו רק יצפה ליום , בו ישליך מאחורי גבו את הספרים הישנים , ויחד אתם תעודת חיים גדולה , דדי , ובדרך שמעצם טבעו הוא סולד צ - שהכיר אותה רק באופן חד בה . אילו העמיקו יצחק ורבקה לחדור לנפש עשו , אילו הקדימו לשאול את עצמם , היאך יכולים גם האומץ , הכוח והגמישות היאך יכולים כל אלה להטות שכם — הרדומים בנפש עשו

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר