מבוא

עמוד:10

10 | עולים על המסיל״ה : מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה אבל מכיוון שלה הוא היה כה ברור, היא לא הצליחה לסייע להם להבין ולבסוף אף גערה בהם על חוסר ההבנה, והם יצאו מהמפגשים מתוסכלים עוד יותר . בלימודיה בתיכון למדה אסנת בכיתת חמש יחידות במתמטיקה, ואף השתתפה בחוגים מיוחדים לנוער שוחר מדע . היא לא אהבה לקחת חלק בפעילויות חברתיות או בתנועת הנוער והעדיפה להשקיע את זמנה בפתרון תשבצים מספריים או בתרגול לקראת אולימפיאדת המתמטיקה . במיונים לצבא שמו לב לכישוריה הגבוהים של אסנת בתחום המספרי, והיא אכן שובצה בתפקיד של מש"קית סטטיסטיקה . התפקיד דרש דיוק רב, עבודה עצמאית ושעות רבות לבד מול המחשב . אסנת אהבה מאוד את האתגר האישי שבתפקיד וסיימה את השירות בסיפוק רב ובהצלחה . עם השחרור תהתה אסנת מה כדאי לה ללמוד לקראת העתיד . היא שאפה להמשיך את העיסוק בתחום המתמטיקה, אבל התלבטה בשאלה מה אפשר לעשות בחיים עם תואר במתמטיקה . אימה הציעה לה לשלב לימודי מתמטיקה עם תעודת הוראה ולהיות מורה למתמטיקה . היא הסבירה לה שהוראה היא מקצוע טוב לנשים, כי הוא מאפשר לאימהות להיות בבית עם הילדים אחר הצוהריים ובחופשות . כיוון שלא היה לה רעיון אחר, פנתה אסנת למכללה להוראה בסביבת מגוריה, ולאחר הצגת ציוני הבגרות והציון הפסיכומטרי התקבלה מיד ללימודי מתמטיקה למסלול העל - יסודי . הסיפור של אסנת מדגים מועמדת שרמתה הקוגניטיבית גבוהה כך שמתאים לה ללמוד את התחום הדיסציפלינרי ( במקרה זה מתמטיקה ) . עם זאת, ספק אם היא מתאימה למקצוע ההוראה . המוטיבציה של אסנת להירשם ללימודי הוראה אינה מגובשת, ומניעיה בעיקר אקסטרינזיים ( חיצוניים ) . בחירתה בהוראה אינה כוללת מאפיינים אינטרינזיים ( פנימיים ) , כגון הניעה ( מוטיבציה ) פנימית לשמש בתפקיד חינוכי, רצון לעבוד עם ילדים ובני נוער או רצון להיות מעורבת בהצמחת אנשים צעירים . עיון ברקע של אסנת מראה כי היא חשה סיפוק מפעילות עצמאית ומאתגרת, ללא שיתוף אחרים וללא אינטראקציה חברתית . מידת ההתאמה שלה לעבודת צוות ולעבודה בין - אישית נמוכה, ורמת הסבלנות שלה לזולת אינה גבוהה . מהתיאור הקצר הזה עולה כי מבחינה מקצועית - אישית אסנת פחות מתאימה לתחום ההוראה . עם זאת, מכיוון שציוני הבגרות והציון הפסיכומטרי שלה

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר