עולים על המסיל״ה

עמוד:3

תודות במהלך העשור האחרון מספר רב של אנשים לקחו חלק במסיל"ה, החל מהיוזמה לבנות את מסיל"ה והתמיכה של משרד החינוך, דרך כל שלבי פיתוחה המקצועיים וכלה בניהולה השוטף . מצד אחד, קשה למנות את כל העוסקים במלאכה מפחד להחסיר מי מהם . מצד שני, אי אפשר לכתוב על מסיל"ה מבלי לציין את תרומתם הרבה של אחדים מהאנשים המלווים את הפרויקט מאז תחילתו . בראש ובראשונה יש לציין את נח גרינפלד, ראש האגף להכשרת עובדי הוראה בשנים אלה . נח האמין מאז ומתמיד בחשיבותה של מדידת ההתאמה המקצועית - אישיותית של מועמדים ללימודי הוראה, והוא אשר יזם את בניית מבחני המיון למדידת התאמה זו . נח נוהג לומר "אני רץ מרתון" . ואכן, הוא ליווה את הפעלת מסיל"ה באורך רוח, שלב אחר שלב בהדרגה, כאשר המטרה הסופית שעמדה למול עיניו הייתה להטמיע את התהליך לכלל לומדי ההוראה במכללות ובאוניברסיטאות . פרויקט זה זכה לתמיכתם הרבה של גילה נגר ואיל רם, סמנכ"לי מנהל עובדי הוראה במשרד החינוך, שעודדו ודחפו את הפיתוח של מסיל"ה . בנוסף לכך ברצוני להזכיר את ד"ר בתיה בר - לב, שלקחה חלק בעיצוב התפיסה של מסיל"ה ועמדה מאחוריה לאורך כל הדרך ; ולד״ר עינת גוברמן, ראש רשות המחקר במכון מופ״ת, על תמיכתה רבת השנים . תומכת נוספת שנתנה רוח גבית לפרויקט היא ד"ר רמה קלויר, מרכזת ארצית של תוכנית רג"ב בין השנים תשס"ט עד תשע"ז, שסייעה בהמלצות מחכימות מה"שטח" לגבי הצרכים והיישום של מסיל"ה ואימצה מיד את המערכת ככלי חשוב במדידת התאמתם של המועמדים לתוכנית רג"ב . בצד הפיתוח המקצועי של מסיל"ה ברצוני לציין את שותפתי לצוות הפיתוח, ד"ר ליאת בסיס, פסיכולוגית תעסוקתית, שהייתה חלק בלתי נפרד מהיוזמה ומהבנייה של מסיל"ה מיומה הראשון, ובמידה רבה עיצבה את פני מסיל"ה במתכונתה הנוכחית . ליאת השתתפה בבניית מערכת המיון למורים בהסבה אקדמאית ב - ,2008 ותרמה מניסיונה המקצועי העשיר לפרויקט של בניית מסיל"ה . פסיכולוגים תעסוקתיים ואנשי מקצוע נוספים שלקחו חלק מרכזי בבניית מערכת המיון היו : שירן דנוך מצוות הפיתוח, ד"ר אורית אייזנברג שריכזה את מבחני מסיל"ה בתקופה הראשונה, ודורון ניב המרכז את מסיל"ה כיום .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר