הקדמה למהדורה האנגלית

עמוד:11

הקדמה למהדורה האנגלית | 11 וליותר מיומנויות ושיטות ספציפיות של הוראה מכלילה שיאפשרו להם לגעת בנפשם של תלמידים מודרים וללמדם . ספר זה מתבסס על חקרי מקרה שנאספו ב - 25 שנות מחקר פעולה בשיתוף עם בתי ספר שניסו להיענות לצורכיהם של התלמידים . הספר מתייחס לצורך בפרקטיקת הוראה מכלילה המחברת את התלמידים מחדש לתהליך החינוכי ובה בעת מקדמת את רווחת המורים . מטרתו היא לספק למורים ולקובעי מדיניות מדריך מעשי לעבודה יעילה יותר עם תלמידים מודרים או תלמידים בסיכון בבתי הספר שלהם . היחסים שתלמידים אלה נוטים לפתח עם בית הספר מאופיינים בבעיות התנהגות ובתחושת ניכור וכישלון . העבודה איתם גובה מחיר רגשי כבד מהמורים המקשה עליהם לטפל כראוי בצורכי כלל התלמידים . המחברים מצדדים בהרחבת תפקיד המורים כך שיכלול רכיב פסיכו - סוציאלי כגישה ראשונה במעלה לחינוך מכליל . העניין הגובר והולך בחינוך פסיכו - סוציאלי כבר הביא לפתיחת קורסים אקדמיים בבתי הספר לחינוך . התפשטותה של מגמה זו בעולם מעוררת את הצורך ( ואת התיאבון ) ברעיונות חדשניים ומעשיים בתחום . ספר משובח זה מגביה את הרף בהציגו מגוון של ראיות, פירוט שובה לב וכוח רגשי מפתיע בנושא, ואף טענות משכנעות בדבר תפקידם החשוב של המורים, הכשרת המורים ורווחת המורים בתוכנית מצליחה של חינוך מכליל, ומכאן – להישג האולטימטיבי של צדק ואיכות בחינוך לכול . Mmantsetsa Marope , Director UNESCO, International Bureau of Education ) IBE ( Geneva , Switzerland

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר