פתח דבר

עמוד:8

8 | סמכות ורכּוּת : מערכות יחסים משקמות כאבני דרך ביצירת חינוך מכליל הבנו שיש בידינו חומר רב ובעל ערך . כתבנו מאז עשרות פרסומים, חוברות, מאמרים ודוחות מחקר . הסתובבנו בעולם, שיתפנו קולגות בכנסים, בפורומים שונים במדינות שונות . בעקבות מאמר שפרסמנו ב - Prospects , כתב העת החינוכי של הלשכה הבינלאומית לחינוך ( IBE ) של UNESCO , הוזמנו לתרום ספר בנושא חינוך מכליל ( inclusive education ) לסדרה , Curriculum Learning , and Assessment . זאת הייתה עבורנו הזדמנות לנסח את כל הידע שנצבר במהלך השנים למסגרת מושגית ומעשית, המהווה תאוריה יישומית לעבודה חינוכית אפקטיבית עם ילדים בהדרה . הספר נכתב במקור באנגלית, ואומנם מופנה למורים ולמנהלים באשר הם, אולם הוא מתאר את ההוויה של ההדרה הבית - ספרית הישראלית . הגרסה העברית אינה רק תרגום מילולי של הספר . היא מביאה בחשבון שהמורים והמנהלים שיקראו עתה את הספר הם גם אלו שסיפרו את מרבית הסיפורים בו, ואם לא ממש הם, ודאי כאלה שסיפוריהם כמעט זהים . כיוון שכך, התחייבנו ליתר זהירות ודיוק, להמשגות חדשות ולחשיבה מחודשת על מרבית התכנים . במקום לספר למישהו אחר מי אנחנו, אנחנו עתה מספרים לעצמנו את עצמנו . אנחנו מקווים ומאמינים כי אנשי חינוך אשר יקראו את הדברים המובאים להלן, ימצאו את עצמם בסיפורים המתוארים ויסתייעו בהמשגות הנלוות להם כדי לגבש עשייה מותאמת יותר לילדים שכה זקוקים להם . מיכל וויקטור

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר