מבוא

עמוד:8

8 מבוא – חולין תוכן המסכת קרבנות הקרבתעוסקות בזהסדרבמסכתותהסכת חולין חריגה בנוף של סדר קודשים . כלמ פותחת כתהמס . רק בחלקהבמקדשתמסכת חולין עוסקובטיפול בהם, לעומת זאתבמקדש מעבודות הקודש, אך סדר קודשים מחולק לפי סוגי אחתבןטה היא כמובדיני שחיטה . שחי ורקקבלת הדם,פעולתהזאה, או לפעולת הוגי עבודות . אין מסכת לא לפי סקרבנות ול . זאת ועוד . אמנם מלכתחילה נראה שהמסכת שובצה בסדר מוקדשת מסכתשחיטהלפעולת ה בכולכמעטההת קרבנות זת בשחיטת קרבנות, אבל שחיטקודשים משום שהיא פותח אגב הדיון ,החליט האםוקשה ל . ואכן המשנה הראשונה עוסקת בשחיטה, 1 לשחיטת חולין או שמא המשנה מתמקדת בשחיטת קודשים במקדש . לפי ,מדובר בכל שחיטה שהיא,בקודש קודשים . אם כן חולפירושנו משנה א בפרק הראשון עוסקת גם בחולין, אבל משנה ד רק ב אך מבלי משים הוא מציג אתיו . יש להניח שהעורך לא שת לבו לכך,עורבים יחדוקודש מ . יהודי שחול וקודש שורים בו בצוותאהמטבח ה ד ( . חלקה השני דן בסדרת נושאים - חלקה הראשון של המסכת עוסק בדיני שחיטה ) פרקים א כיסוי ד' ) פ"ה ( , יטת 'אותו ואת בנו ביום אחהקשורים להכנת בשר, אך לא בשחיטה . ) איסור שח ללי משותף ) זיקה להכנתונושא כם הללו מבנה ארגוני משותףדם ) פ"ו ( וכן הלאה ( . לכל הפרקי ( . בשר לאכילה אך השחיטה היא בלב 'תורת המזון היהודי' או 'תורת המטבח,כל אלה כמובן נושאים חשובים נהיה אחד תלמוד ואילך המטבח היהודיהיהודי' . בתולדות ישראל מהתקופה שלאחר ה 'הוטלהל המטבחת היהודי . בתוקף הנסיבות ענושאים החשובים המאפיינים ומייחדים אה ייכות לחברה היהודית והדרך העיקרית בה מתבטא הייחודהמשימה' להיות המפתח להשת תי גם השער להפרדה החברתית בין יהודי דהםהמטבחיהיהודי . בדורות האחרונים שער השחיטה היא,א היה קיים התקופת המשנה . באותו שלבת . כל זה לליהודי שאינו שומר מצוו האם מותר לאכול אצל עם,נת מזון, ולא מערכת טקסים . השאלהדרך להכמצווה טכנית, איננו נזכר כלל במקורות המשנה והתלמוד . ,מחשש של כשרות,הארץ או אצל יהודי אחר ות כשרות עולות כמובןיהודי . בעילנוכרים, אך לא בתוך העם ההמטבח מפריד בין יהודים הדגשה שגםת עבודה זרה . שם נראוא למסכבכך נדון במבועם נוכרים,בהקשר של המפגש סיבות הטכניות של ה, מאשרגמנימוקים חברתייםא יותרוהפרדה בין נוכרים ליהודים הב כשרות . קיימים הבלים קלים ראו לעניין ביקור בהמה, להלן . 1

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר