מבוא

מתוך:  > מנהיגות 3.0 > מבוא

עמוד:12

12 ד"ר מיכל חמו לוטם זה היה הצוות הראשון שלי . בניתי אותו כמנהלת צעירה, חדורת שליחות וחלומות . עדיין לא הבנתי את כוחו של צוות מוביל . התמחיתי ברפואת ילדים, ובאמצע ההתמחות יצאתי לשנתיים של לימודים בתוכנית המנהיגות של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית . זו היתה תקופת ה"דגירה" של בּטרם . כשחזרתי למרכז שניידר ב- 1995 לסיים את ההתמחות, התחלתי במקביל להקים את הארגון שעוסק במניעת תאונות ופגיעות לא מכוונות בילדים . זה היה בית הספר הראשון שלי לבניית ארגונים וצוותים מנצחים . הייתי רופאה צעירה, וניהול היה מקצוע נוסף שהיה עלי ללמוד . קראתי כל ספר ניהול שתורגם לעברית, וגם כמה באנגלית — הייתי רעבה לידע ולכלים . זו היתה תקופה מטורפת, בלא שינה, בלא חיים, רק עבודה : הפעם השנייה . כשלוש-עשרה שנים לאחר הקמת בּטרם קיבלתי על עצמי אתגר חדש וקשה לא פחות . אמנם כבר לא הייתי צריכה לקום בלילות התורנות ולרוץ בין ביקורי הבוקר במחלקת הילדים לבין ישיבות הצוות של בּטרם, אולם נכנסתי לתפקיד כפול . התחלתי לכהן כמנכ"לית עמותת אלכא ( אגודה לקידום כוח אדם בכיר בשירות הציבורי ) שעסקה בהכשרת בכירים, ובנוסף כמנהלת האגף להתנדבות ופילנתרופיה בג'וינט . הייתי מנהלת הרבה יותר מנוסה, בוגרת של שתי תוכניות מנהיגות — אחת של מנדל ושנייה של אלכא, שאליה הוזמנתי כשהייתי מנכ"לית בּטרם . ידעתי שקהל היעד של אלכא הוא המנהיגות הציבורית הבכירה, בניגוד למכון מנדל שכיוון למועמדים באמצע הקריירה . כשנכנסתי לתפקיד באלכא מצאתי שלד ארגוני, מותג סודי שהיה ידוע רק ליודעי ח"ן בכירים בממשל, ארגון שכל ההנהלה שלו עזבה, וכך גם רבים ממנהלי התוכניות . חלקים גדולים מהידע והיכולות הארגוניות אבדו לעד . הייתי עסוקה בשאלה כיצד המנהיגות והממשל יכולים ליצור חברת מופת בישראל . בעוד מוחי התמקד בחזון, מעשי התמקדו בשיקום הארגון, האנשים שנותרו, האנשים שהיה צריך לגייס והצוותים שהיה צריך להעמיד . החלטתי להקים על בסיס אלכא מכון למנהיגות וממשל, והייתי צריכה ללמוד כיצד מבצעים הבראה בארגון חולה בעל עבר מפואר, בעודני מנהלת אגף נוסף המצוי בפריצה — הכול בארגון ותיק והיררכי שחגג מאה שנים . לא ידעתי עד כמה קשה זה יהיה, אבל אנחנו אף פעם לא באמת יודעים מראש .

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר