מבוא

עמוד:14

14 מחקר מדיניות 138 | ריכוזיות בשוק התוכן העיתונאי – חדשותי ייחודית, אבל בהיבט אחר — התפקיד הקריטי שממלא תוכן עיתונאי- חדשותי בהבטחת תפקודה ושגשוגה של חברה דמוקרטית . בפרק 3 נאפיין את הריכוזיות בשוק התוכן העיתונאי- חדשותי בישראל ונמפה את בעלי השליטה ואת הזיקות המבניות בין הגופים המסחריים המרכיבים את שרשרת ההפקה וההפצה של תוכן זה . בפרק 4 נפנה לבחון את הכלים המשפטיים והרגולטוריים הקיימים לטיפול בריכוזיות בתחום התקשורת ובעיותיה, ובעיקר את חלוקת העבודה הנהוגה בין רגולציה ייעודית של אמצעי התקשורת המשודרים ובין דיני ההגבלים העסקיים . בפרק 5 ננתח את מגבלותיהם של דיני ההגבלים העסקיים הקיימים בבואם לזהות את הבעיות הייחודיות של ריכוזיות בתחום התוכן העיתונאי- חדשותי ולהתמודד עימן . לשם כך ננתח החלטות של הממונה מהשנים האחרונות באשר לסוגיות של הסדרים כובלים, מונופול ופיקוח על מיזוגים ורכישות . לאחר שנעמוד על מגבלותיהם של הדינים העסקיים במשפט הישראלי, בפרק 6 נבחן פתרונות שהוצעו במדינות אחרות, ובעיקר את ההתאמות שאומצו בדיני ההגבלים העסקיים הבריטיים . התאמות אלו מקנות לרשויות התחרות את הסמכות לשקול שיקולים חוץ- תחרותיים כאשר הן בוחנות מיזוגים בתחום התוכן העיתונאי- חדשותי, ובראשם שיקול ההשפעה על הפלורליזם והמגוון . נציג כיצד פעלו הכללים הבריטיים בעסקות מיזוג שהתקיימו בשוק התקשורת הבריטי בשנים האחרונות . לאחר מכן נפנה להציע דרכי התמודדות עם מגבלות הדין והמדיניות בישראל : בפרק 7 נבחן את דרכי ההתמודדות האפשריות במסגרת פרשנות החקיקה . נתווה את השיקולים שרשות התחרות מוסמכת ונדרשת לשקול כאשר היא בוחנת את התחרות בתחום התוכן העיתונאי- חדשותי ונציג את שיטות הניתוח והמתודולוגיות המאפשרות להעריך את כוחם היחסי של מתחרים בשוק זה . לסיום, בפרק 8 נבקש לספק מענה מקיף יותר לבעיית הריכוזיות בשוק התוכן העיתונאי- חדשותי באמצעות פיתוח הדין וקביעת הסדרים ייחודיים לתחום העיתונות בחוק ההגבלים העסקיים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר