מבוא

עמוד:12

מבוא - ה פר 12 . אינם באים לידי ביטוי במסכת פרהיתר המרכיבים שעליהם עמדנו במבוא לשקלים כיצד מתארים חז"ל את המבנה הארגוני של המקדש, מה – הצגת שלוש השאלות שהעלינו זו ליד זו מעוררת דיון במוטיב לעיצוב הזיכרון – היה המבנה הארגוני וכיצד עיצבו את הזיכרון ההיסטורי ההיסטורי . מה היו המניעים לעיצוב זה ? . 4 עצמה יתרה בתחומים שבהם נטו חכמים להשכיח או לטשטש את העובדות שאלה זו מקבלת פרטי העבודהכלההיסטוריות . למשל, אנו מתירים לעצמנו לשאול, אם באמת שלטו חכמים על במקדש הדעת נותנת שגם לצדוקים היו עמדות משלהם . יתר על כן, הדעת נותנת שהמקדש לא י כל חידושי ההלכה והפרטים שנקבעו בדורות יבנההתנהל לפי ההלכה התנאית המאוחרת, ולא לפ ואושא . כאמור, גם בספרות חז"ל עצמה עדויות לכך, למשל, חז"ל הסתייגו מהחזקת קרקעות של המקדש, אך פה ושם אנו שומעים על קרקעות השייכות למקדש . גם התיאורים המדירים את המקדש בהיקף כה גדול אינו יכול להימנע כליל מהמערכת העסקית אינם נשמעים ראליים ; קניין כספי מהסדרים עסקיים כלשהם . מעתה עלינו לשאול מה רצו חכמים להדגיש בתיאור זה, בין אם הוא מדויק ובין אם הוא משופץ או מעומעם . בשלב זה נסתפק בהצגת השאלות בלבד, ויש מקום לבירור ) . 1מחודש של השאלה לאור מכלול הנתונים העשיר שבידינו ( איור שחזור חצר המקדש לפי ז' קורן, . א 1איור המקדש . שער ניקנור הוא השער הגדול בין . עזרת נשים לעזרת ישראל

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר