פרק ראשון

עמוד:13

"אפ"א מ - עוקצין 13 : המבנה הריבועי של המשנה מצטרףנטמאמטמא לאכןכן . יד ואינו שומר 1 כןכןכן . שומר ואינו יד 2 לאלאלאאינו יד ואינו שומר . 3 כןכןכן . שומר ויד 0 לק מהפרי, והמשנה אינהחהשומר הוא ממש – ףומצטרומטמאמיטמאידשאינוף על פיאשומר ,מפרידה בין קליפה שהיא אכילה, כקליפת הבוטן או האבטיח, לבין קליפה שממש אינה אכילה הוא . וודאי שאינו מצטרף,שכן אינו אוכל – מטמאולאמיטמאלאידולאשומרלאכקליפת השקד . הכוונה לענף שעליו גדל . בבחינת חלק מהאוכלאין הוא,משום שאינו נחוץ לפרי . ככלל"רחיבו"אינו הפרי . סדרת דרשות לאישוש ההלכות שבמשנה . בהמשך שם ( קיח ע"ב ) מובאת,חולין קיח ע"א,בבבלי ידיש : אמריוחנןרביו, להכשרידואיןלטומאהידישאמר רב : כגון ",שאלות מרמה שנייהמוצגות חיבור גם לעניין הכשר טומאה ( שאם נרטב הפרי גםכלומר האם היד והשומר הם,"ולהכשרלטומאה ומהו שיעור היד ( קיט ע"א ) . ) ,היד הוכשרה לקבל טומאה או שיש להרטיבה ממש בטיפול בסדרת דוגמאות . ממשיכה המשנה לאחר שנקבעו העקרונות

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר