תוכן העניינים

עמוד:6

ממדים רדיקליים - קיומיים בתפיסת המחנך של יאנוש קורצ'אק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 כבוד לחייו הממשיים של הילד . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 קביעות כשער לאמון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 הזכות שלא לשאת באחריות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 שער שלישי : בית הספר הציבורי דמותו של בית הספר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 יסודותיו ההומניסטיים של בית הספר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 יסוד דמוקרטי : התיחוח המתמיד של הסדר החברתי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 יסוד פדגוגי : מרחב חופשי ומשחקי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 יסוד פוליטי : הזכות להתנסות ולטעות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 בזכות טבעו האנכרוניסטי והבלתי מושלם של בית הספר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 אנכרוניזם פוליטי : הזכות להתנגד ולהרגיש לא שייך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 אנכרוניזם אפיסטמולוגי וארגוני : ההפרדה מעולם המבוגרים והזכות לילדוּת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 אנכרוניזם חומרי וחברתי : בשבח הדלות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 כנגד ארבע מגמות פדגוגיות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 ההיגיון האינסטרומנטלי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 שיח הלמידה ו"ההוראה המשמעותית" בחינוך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 השיח הטכנולוגי . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144 שיח החדשנות החינוכית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 סיכום : בזכותם של מרחבים עמומים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149 מקורות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 תקציר באנגלית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר