מבוא

עמוד:13

מבוא 13 | סוס פורמלי יב , "משה"ו " בשג�" ה של המילי� ו על הער� המספרי השו על כל " הוא בשר " א� קשה להתעל� מהרמז כי ג� האד� משה , ילמדי , מצד אחד" . בשר" וכי ימיו קצובי� מפני שהוא , המשתמע ממונח זה נראה כי המדרש שולל בכ� את הממד האוניברסלי של הכתוב ומייחד ינו יכול להתכחשמסתבר כי המדרש א, מצד שני . אותו למשה בלבד וכוונתו להחיל על משה, למשמעות האנושית הרחבה של כתובי� אלה מהרצו� , אולי , מאמ� דרשני זה נבע . את המצב הקיומי האנושי � מעמד על – או לדמויות אחרות – להתפלמס ע� דעות שהקנו למשה משתווה משה ברמה הבסיסית ביותר לכל אד� וא�, לכאורה, בכ� . אנושי ול� , נוכחותו של משה בפסוקי בראשית, א� מאיד� ',כלאד�'ל הופ� סמל ועל , בראשיתי , מקנה לדמותו מעמד מיוחד, ברמת החיזוי העתידי בלבד 6 . ג� בהמש�דו�כ� נ . א� יעלה לשמי� שיאו וראשו לעב יגיע " – ח�ו , 'כ איוב ב הכתוב ג� כחזיו� כחלו� יעו� ולא ימצאוהו וידד . כגללו לנצח יאבד ראיו יאמרו איו המשיג , " לא אמרו אלא כנגד יו� המיתה " פע� : נדרש פעמיי� – " לילה שאפילו א� יעלה לשמי� ויעשה כנפי� כיו� שהגיע עת למות " , כל אד� ומיד לאחר דרשה זו נדרש" . פל לפני מלא� המות ו נשתברו כנפיו ונ שעלה לרקיע ודשו רגליו ערפל והיה " א� הפע� כנגד משה , הכתוב שוב כיו� שהגיע לו . השרת ודבר עמו פני� בפני� וקבל תורה מידו כמלאכי 7 " . ה� קרבו ימי� למות , צו אמר לו יק אד� ופע� משה כ, אד� כל פע� . הטיפולוגי שבתי וראה תחת השמש כי " : יא , ' קהלת ט ב הכתוב – ודוגמה נוספת ' ? כי לא לקלי� המרו� ' ומהו " : הנה הכתוב נדרש . . . " . לא לקלי� המרו� חולי� קלט הורא . והרי בגיל זה הוא נפטר , " והיו ימיו מאה ועשרי� שנה " נרמז בכתוב . ב"ע , משה מ� התורה מניי� " הקטע , ב" קלט עית חולי� י אמנ� בסוג . ל� פרק ב לה הרא . 6 אסתר מ� התורה' ; המ� הע�, 'המ� מ� התורה מניי� : " ממשי� , "' בשג� הוא בשר ' בר� . מה שלכאורה מקנה לקטע כולו אופי משעשע , "' ואנכי הסתר אסתיר, ' מניי� ' המ� הע� ' וב זיקת המ� לכת : דומה כי הדרשות רציניות ה� מהנראה על פני השטח כש� שע� אחד , ה לו ו היחידי שלא השתחו, נובעת מהעובדה כי המ� רגז על מרדכי כחותו ו א� נוכחותו של המ� בסדרי בראשית עשויה לרמוז לנ ; בלבד נאסר על אד� . בדמות עמלק, הקמאית של הרוע . 83' ליברמ� עמ' מהד, פרשת ואתחנ�דברי� רבה . 7

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר