מבוא

עמוד:12

מבוא | 12 וכדבריו הרומנטיים יותר של הרב י " ד 1 אנושיים " ; כך קפקא . חו המוסרי של האדם , כך יתרחקו ממנו ו יצ ' יק , " ככל שיגדל כי סולוב 2 טחת " . ל היה להיכנס לארץ המוב והיעד וההבטחה . משה רבנו לא יכ קריאות מודרניות אלה מצניעות את החטא במי מריבה , אותו מסמנת הן , התורה כעילה למותו של משה בצד המזרחי של הירדן . למעשה מצניעות כל גורם ספציפי ומעדיפות להתרכז בקיומי , בטבעם של חיי או שמא יעדיף המדרש ללכת , האם זאת גם פרספקטיבה מדרשית 3 אנוש . מצוא עילה ספציפית למותו המיוחד של משה , גם אם בעקבות המקרא ול ? ידובר בעילה שונה מזו המקראית · ( , everyman ) ' כלאדם ' יצ ' יק רואים את משה כי הן קפקא הן הרב סולוב לכל הפחות בנוגע למסר העולה ממותו . המדרש מתקרב ומתרחק ממושג זה בעת ובעונה אחת . " גזירה היא – יתלא ניתן למשה לחמוק מגזרת המוות האוניברסל הוא מקרה הגבול , אך משה כולל משה . 4 מלפני שהיא שוה בכל אדם ", גם במובן אחר : ' כלאדם ' הוא נטוע היטב בצד זה של הגבול . משה הוא ויה האוניברסלית ; משה חושף את המציאות ו דרך משה מצטיירת הח האנושית לכל לבטיה ומוראותיה ; אך גם בכל הדרה . מה שאדם הראשון לגבי החטא , משה הוא לגבי המוות . הוא המדרש מלביש את מות משה על כתובי מקרא המתארים את מותו של האדם באשר הוא , פסוקים העומדים על ההכרחיות והאוניברסליות של המוות . " בשגם הוא בשר ", האמירה המקדימה בתורה את המילים בוססת אמנם הדרשה מ 5 על משה . ת " והיו ימיו מאה ועשרים שנה ", נדרש . 162 , עמ ' 1979 ירושלים , 1914 - 3291ÈÂÓ ÈÌ קפקא , ' פ . 1 . 133 ירושלים תשס " ד , עמ ' ,ÓÔ ‰ÒÚ¯‰ י " ד סולוביצ ' יק , . 2 ניתן כמובן לתלות את החטא הספציפי בתופעה העקרונית ; מהלך זה קל יותר לבצע . 3 אולם מהלך זה עוקר את הקריאה של הרב , יצ ' יק י מנקודת ראותו של הרב סולוב ממשמעותו העמוקה יותר . ה ראה : על ההכרח במות מש . 388 עמ ' מהד ' פינקלשטיין , שלט סקא ספרי דברים פי . 4 . 326 , ירושלים תשנ " ט , עמ ' שירה של פרשה ש ' אליצור , . לפי דעת " רבנין ", שם , משה 253 עמ ' אלבק - מהד ' תיאודור , כו ו פרשהבראשית רבה . 5

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר